En_av_hver Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har aldri prøvd det, men er litt nysgjerrig. Kan noen opplyse meg om hvordan det foregår osv? :-)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Først må man registrere seg. Så når det er i boks er det bare å begynne å legge inn bud på det du vil kjøpe. Du får mail med beløp o.l hvis du vinner - du får å mail når andre legger inn høyere bud enn deg så du har anledning til å legge inn nytt bud før fristen går ut ... Har kjøpt masse på ebay & aldri hatt noe problemer med det
En_av_hver Skrevet 12. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2007 Takk. Kanskje jeg må prøve da he, he. Er det ikke skummelt med kontonr osv?
Tally Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Skaff deg PayPal før du begynner å by på noe. Det er helt trygt og du er "forsikret" gjennom de også. Sjekk karakterene til de som selger og hvor lenge de har vært på eBay. Hvis noe er for godt til å være sant og vedkomende ikke har karakterer eller akkurat har begynt på eBay, så kan det være lureri. Sjekk også om de sender til Norge hvis du byr på noe fra Europa. Vær ikke redd for å stille selger spørsmål! Selv har jeg kjøpt (altfor) mye på ebay UK og er kjempefornøyd med omtrent alt.
Tally Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Glemte å si at det er lurest å ikke by på de som ikke godtar PayPal.
En_av_hver Skrevet 12. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2007 Hm...har kikket innom der nå og registrert meg, MEN karakter? Tror jeg må sette meg ned å lære meg litt hi, hi. Synes det så så uoversiktelig ut der....hva handler dere da? Eks? Takk for svar:-)
En_av_hver Skrevet 12. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2007 Er det brukt eller nytt? Eller begge deler kanskje?
Tally Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Karakterene er det tallet som står i parantes bak nicket til selger. Du kan klikke på det og se hva de andre kjøperne har sagt om hvordan det var å handle med vedkommende. Er det norsk eBay du er på? Ellers kjøper jeg både nytt og brukt.
En_av_hver Skrevet 12. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2007 Ok, nå må dere bare le, men jeg vet ikke engang at det er en norsk jeg...Er det mulig he, he. Da blir det kanskje lettere å skjønne hi, hi:-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Finnes det norsk ebay? Har jeg aldri hørt om. Hehe. Og jeg handler mye på ebay. *ler* Jeg bruker ebay.com og handler mest klær der. Har ikke hatt noen dårlige opplevelser med ebay. Fiks deg paypal konto, og sørg for at selger har god feedbackscore.. prosenten som står bak nicket.
En_av_hver Skrevet 12. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2007 Finer ikke den norske jeg...huff jeg er helt håpløs jeg he, he:-)
Tally Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Nei, jeg vet ikke om det finnes en norsk, derfor spør jeg. Jeg er på ebay.co.uk og jeg tror jeg valgte land da jeg meldte med på. Men jeg har handlet fra tysk og nederlandsk eBay også, men da strever jeg litt med språket (har ike hatt trysk på skolen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå