La Perla Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Datteren min kom i går og ville at jeg skulle sjekke henne for lus. Hun syntes hun klødde sånn....og så fortalte hun at venninnen hadde hatt det forrige uke. Jeg sjekket henne, og hun hadde ikke lus (vi har opplevd dette et par ganger før, så jeg vet hva jeg skal se etter). Men jeg synes det var rart at vi ikke har hørt noe fra venninnen eller foreldrene hennes. Jentene har vørt mye sammen, og hatt noen overnattinger også, selv om dete r for et par uker siden. Når vi har oppdatet dette, har vi jo ringt rundt til alle de har vært mye sammen med så foreldrene kan sjekke barna så raskt som mulig.
LivetErEnLek Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Desverre, så er det fremdeles sånn at mange foreldre ser på det med å få lus som en skam, som et tegne på urenslighet, selv om vi vet at det ikke stemmer. Jeg har jobbet i bhg i mange år og vet om flere som ikke sier i fra der engang når ungene har hatt lus (har fått vite det gjennom andre). De holder bare ungen hjemme en dag, sier h*n har fri og når h*n er lusfri sendes h*n tilbake til bhg som ingeting har hendt. *sukk*
Mockanin Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Veninnen min og unga hennes oppdaget lus i går ettermiddag. Da rigga mor seg til med tlf og ringte foreldrene til alle dem som hadde vært sammen med barna hennes de siste ukene. Skulle egentlig bare mangle
La Perla Skrevet 12. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2007 Ja, jeg skjønner ikke helt hvorfor man unnlater å gi beskjed til de som kan være smittet. Burde ikke vær flaut, det.
Fire småtroll Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Det er rart de ikke tenker på at når ungen dems er lusfri, kan det bli smittet på nytt av venninner som ikke har blitt sjekket fordi de ikke sa ifra... Men jeg tror aldri vi blir kvitt skam-stemplet på lus, selv om det ikke burde være mer flaut enn en å få en flott på seg i skogen.
Hot Midget ! Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Synes det var merkelig at dere ikke har hørt noe fra hennes foreldre ja, så lenge barna er masse med hverandre. Hadde barnet mitt fått lus, ville jeg sett på det som en helt naturlig ting å fortelle det til venner og folk generelt hun omgås med-skulle bare mangle. Men nå ser ikke jeg på lus som noe ekkelt-jeg vet det er noe som kan ramme alle. Kanskje disse folka er for "stolte" til å fortelle at "barnet vårt hadde lus"..Ingen som vet, folk blir flau av de rareste ting.. Håper jenta di ikke har fått lus da ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå