Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 noe måtte jeg gjøre. Datteren min er 4 mnd og hun hyler og bærer seg hver gang hun er trøtt og klarer ikke å finne søvnen selv.Tidligere har jeg gått henne i søvn eller ammet henne i søvn, men nå hjelper ikke det heller. Hun gråter høyt!!!, og gråten akselrerer og blir bare værre ogf værre. I dag formiddag gjorde jeg noe jeg ikke har gjort før- jag la henne i sengen og lot henne gråte. Hun hylte vel i ca 4-5 minutter og sovnet deretter. Hun har nå sovet i nesten 1 time. Men jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg lot henne ligge alene og gråte (redd for at hun skal bli en utrygg unge). Noen som har tips for andre metoder for jeg tror kanskje ikke det er så lurt å bare la henne ligge å gråte?
MathildeC Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Hun tar nok ikke skade av det en sjelden gang, men jeg skjoenner jo at det gjoer vondt for alle parter :-)) Hun er muligens for gammel til det, men har du proevd aa pakke henne godt inn i et teppe, slik at hun ikke beveger armer og bein? Da roer hun seg gjerne nok til at du kan proeve smokk (hvis hun tar den) samt kan baere rundt paa henne til hun roer seg og er klar for aa sove. Det virker her, men hun er bare 2 mnd. Synes jeg har lest at det virker best opp til 3 mnd men at ogsaa eldre babyer kan ha nytte av dette. Verdt et forsok i hvert fall..
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 vet du, det der gjorde vi også i noen mnd. faktisk vi gjorde det fra han var ca 4-5 mnd, og til han klarte å holde flasken sin selv (ca 7 mnd). han har ikke tatt skade av det, og virker ikke utrygg heller. han stoler på oss, og står og hopper av glede i sengen sin når vi henter han om morgenen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Noen her inne ga tipset om å legge babyen på siden da blir det ikke så mye veiving med armer og ben. Da jeg gjorde dette, så boret han nesen inn i kosebamsen/fillen sin og sovna etter kort tid. Ikke alltid det hjelper, men ganske ofte faktisk..
Hiv o'hoi Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Mitt råd er å være og bysse så lenge du "må".. Lillegutt hadde en periode hvor han var heeelt avhengig av å ligge oppå meg eller bli bært. han nektet å sove alene - og jeg nektet å la han skrike. alle venner og mennesker sa at han kom til å bli bortskjemt fordi jeg lot han være PÅ meg 24/7.. men dette var en periode, nå er han trygg og god og sover best alene. Jeg tror de små har en periode hvor de trenger masse trygghet og kos, og når de har fått det, så lærer de å finne roen selv etterhvert.
LisaColli Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 det høres ut som hun hyler og gråter fordi hun er så trøtt, men får kanskje ikke til å sovne slik lenger. hun sovnet jo etter 5 min alene i senga, det er ikke så veldig lenge det! prøv å gjøre det samme neste gang, kanskje hun sovner fortere også. snuppa mi var også sånn som måtte bæres og helst puppes, ikke bare til hun sovnet, men mens hun sov også. da hun var 4,5 mnd prøvde jeg å legge henne våken i senga, hun sovnet etter 10 min med pludring:) men en ting har jeg lært, dette forandrer seg hele tiden! ved 6 mnd hadde hun blitt like ille igjen, skulle puppes hele tiden. jeg ble så sliten av det, og etter samtale med hs lot vi henne gråte seg i søvn. vi gikk inn hvert 5. min og sa god natt uten å ta henne opp. det tok noen dager, og etter det har hun sovnet ganske fort i senga si hver gang:) men dette er jo ikke anbefalt før de er 6 mnd. jeg synes du skal prøve deg litt fram med de forskjellige tipsene du får. det er ikke alt som passer for deg og din baby, men du vil nok finne det ut etterhvert! enkelte ganger gråter de rett og slett fordi de vil sove, og når de ikke sovner av å bæres/puppes og andre ting, ja hva skal man gjøre? du gjør babyen din en tjeneste av å lære den å sovne selv:) ta tiden dere trenger, ikke stress noe med det. babyen din er jo bare 4 mnd enda, men det går an å være konsekvent fordi. du har nok ikke gjort henne utrygg, men uthvilt, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå