Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 I min tid på BIM/DIB som strekker seg over noen år har jeg sett SÅ mange eksempler på hvem som ikke fortjener å få barn!! Det er alltid en eller annen anonym som MÅ fortelle andre at de ikke fortjner barn! Hvorfor? Jo fordi "det er så mange gode mødre som sliter med å få barn"!!!! tror vi alle kan være enige om at det er fryktelig trist at ikke alle kan få barn og at vi håper at de blir gravide så fort som mulig! MEN det er ikke de som kan få barn sitt ansvar! skal de som kan få slutte å få barn da for å sympatisere med de som ikke kan få?? og hvordan veit da disse som bruker dette argumentet at de som sliter med å bli gravide blir så utrolig fantastiske gode mødre! og hvorfor er det aldri noen menn som ikke fortjener å bli fedre?? er det bare for mammaen som dette dreier seg om? Og du kan være brennsikker på at det i en diskusjon på over 30 innlegg er en eller annen som kommer med dett! her er noen av de fantastisk gode grunnene til at vi ikke fortjener barn: 1. Du er ikke overstrømmende av lykke når du sitter med testen i handen, du er litt usikker på hvordan dette skal gå og begår den største dødsynden av dem alle og TENKER på om du skal ta abort. 2. Hvis man røyker! enten FØR, under eller etter svangerskap! eller gjerne alt! 3.Hvis du noen gang har sittet på eller selv kjørt i 85 i 80 sona!!! eller enda værre 62 i 60 sona!! skrekk og gru! 4. du bruker PENGER på DEG SELV!!!! du må ikke under noen omstendigheter bruke penger på deg selv! som en god mor kjøper du heller masse dyre leker til barna dine som de egentlig ikke trenger istedfor den boksen du selv desperat har bruk for. 5. Du er alenemor, eller i en forhold som ikke er helt perfekt! 6. hvis du får barn tett eller mange barn! da må du virkelig slappe av og tenke på alle de stakarene som sliter med å bli gravide!!! 7. hvis du på noen måte er egoistisk og tenker på deg selv! 8. hvis du skal kjøre bil med barn i bærebagg og sikkerthetsnett! det er en skam! 9. hvis du skal kjøre bil langt med barnet! 10. hvis du ikke stopper hvert 15 min og lar ungen som sitter i bilstolen strekke på ryggen! 11. Hvis du lider av depresjoner eller angst eller andre psykiske problemer! 12. Hvis du er en av de som syntes det var greit med et glass vin på slutten av svangerskapet! 13. hvis du slutter å amma av egoistiske årsaker, eller gjerne i edt hele tatt! 14. Hvis du ikke veier 56 kilo og er 190 cm lang! da er du fet og stygg og ungen din blir sikkert fet og stygg! da fortjener du ikke å bli mor før du har rast ned i vekt og bare spiser grønnskaer! 15. hvis du er over 30! da er det for sent og du burde ha tenkt på dette før 16. hvis du er under 20. ALT fortidlig! dette går rett til helvete! 17. hvis du prøver å bli gravid før 20. 18. hvis du tenker på om du skal slutte på p-pilla selv om mannen din ikke er klar. helt klart et tegn på at du blir en dårlig mor og derfor ikke fortjener det! 19. hvis du har anal sex! da har du sikkert hiv og derfor en dårlig mor og derfor igjen..... du fortjener ikke å få barn! 20. hvis du noen gang har vært utro! det er helt klart en grunn til at du ikek fortjener barn! 21. Hvis du skulle finne på å skrive feil noen gang! 22. å selvsagt den beste grunnen!! *trommevirvel* du har et barn fra før....... med en annen mann!!!!! dette er grunner jeg faktsik har lest!!! SKERP DERE
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Enig med deg!! Som jeg skulle ha skrevet det selv!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 jeg orket ikke lese alt men fikk med meg nok. jeg mener at ingen av oss fortjener barn, men alle barn fortjener gode foreldre. desverre er det ikke slik for alle. skal vi bedømme hvorvidt folk fotjener å få barn vil det vel gjelde alle som ønsker seg barn. det å ønske seg barn er i grunnen en egosistisk tanke men det betyr ikke at det er noe galt i det. det er natur, ønske om å formere seg, selv om det ikke er slik vi tenker på det i dagens samfunn nå er det mange andre ting vi tenker på. men vi ønsker oss barn jeg syntes det er synd på de som ønsker seg barn som strever eller faktisk ikke kan få barn. det er ingen grunn til å si at de ikke fortjener å få bli foreldre. som foreldre er det vår oppgave å elske, beskytte og oppdra disse barna så godt som mulig, det er mange forskjellige utfordringer vi må igjennom. dette tror jeg at de fleste av oss vet, at man her inne velger anonymt eller med nick å angripe hverandre er faktisk ganske tåpelig. og kan ikke tas seriøst på noen som helst måte.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 "Fortjene" er i det hele tatt et merkelig ord i forbindelse med det å få barn. Jeg føler ikke jeg har "gjort meg fortjent til" ungene - jeg har hatt flaks som er skapt fruktbar.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 ja nå er jo jeg forsåvidt enig heksa, men det var jo liksom ikke edt som var poenget! kort fortalt var poenget at man ikke skal si til andre at de ikke fortjener å få barn!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 er enig med deg der og jeg tror heksa forsto hva du mente.
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 unnskyld.. jeg leste ikke dette innlegget før jeg dro til stemoren min... det var en 20 min biltur.. går det greit eller må jeg adoptere bort mikro ? jeg ammer heller ikke..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 ja det virker som det eneste riktige valget det nå!
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 HUff nå har jeg lest mer av punktene dine.. tror jeg ringer barnevernet og melder meg selv.. håper noen vil ha henne da.. hun har tross alt sittet 20 min i bilstol... har vel herpet ryggen for godt nå :S
Gjest Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Jadajadjada.....men jeg er språknerd og syns ikke ordet "fortjene" har noe med å få barn å gjøre. Ellers; helt enig. Folk kan være noen dømmende hurper.
Cat.68 Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Noen som kanskje har prøvd i årevis å få barn uten å få det til og som kanskje dessuten har måttet begrave barn tidligere.Mennesker som har så mye ækte kjærlighet å gi et barn; JO de synes jeg fortjener å få barn. Jeg har også FULL forståelse for at disse menneskenefår vondt av å se at andre foreldre som ikke har problemer med dette forsømme eller ikke bry seg om sine barn.. Men er fulstendig enig i at ordet IKKE fortjener misbrukes på det groveste og blir sagt over fullstendige bagateller.
Diva Muffin Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Dette var faktisk interessant lesing, og jeg må på et vis si meg enig. I den delen at det sitter mange "moralens voktere" rundt omkring, og har meninger om hvem som burde få lov å få barn. Som i så mange sammenhenger her, så er det slik at jenter er jenter verst, nåde den som har feil! jeg har all sympati med de som sliter, men var vi ikke alle fantastiske mødre før vi fikk barn? Fantasi og virkelighet har lite med hverandre å gjøre, det er vel noe alle som har barn har oppdaget. Jeg hadde masse ideer om hvordan det skulle bli når jeg ble mor, og alt har blitt annerledes. Jeg skulle amme et år, bare gi ungen hjemmelaget mat, ta noen fag under permisjonen (HAHAHA!!!) og være sosial, stelt og utrolig kreativ/produktiv. Særlig.
Venter på bitteliten Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Tror vi alle har slukt en del kameler etter at vi fikk barn, moral-finger. Er jo ikke mulig å etterleve alle gode intensjoner.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 nja.... til min fortvilelse har jeg oppdaget at DIB er værre på dette en BIM!!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 når vi først skal bruke ordet fortjener, så må jeg si at jeg mange ganger har tenkt at jeg ikke fortjener min sønn. ikke fordi jeg ikke har gjort mitt beste hele veien. for det har jeg virkelig, men det er ikke til og putte under en stol at det er ganske mange menskesker der ute som lever i stabile parforhold med stabil økonmi og masse kjærlighet og energi og gi til ett barn, som ikke kan få barn. det er sansynlig at han ville hatt det hakke bedre der. men jeg kan jo si det samme om mat, hvorfor skal jeg få være mett når det er så mange som sulter. livet er ikke rettferdig, ikke på noen måte. det vi glemmer og tenke på er hvor fantastisk heldige vi faktisk er, nettop fordi vi har murligheten til og dekke barna våre sine behov. å da snakker jeg om behovet for mat, klær, varme og nerhet. folk gjør mye rart når det kommer til barna sine, folk gjør mye rart når det kommer til seg selv også. men jeg har aldri forstått enkeltes behov for og blande seg oppi hvordan andre oppdrar og tar vare på sine egene barn. så lenge barna har det ok så er det rett og slett ikke vår sak. (nå tenker jeg på i den virkelige verden) bare og si at man sover i samme seng som sin egen baby gjør at man får kommentarer og advarsler på hvordan dette vil ende, uten at man på noen måte har spurt om råd eller veiledning. underlig.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Jeg skjønner ikke de som adopterer eller bruker flere hundre tusen kroner på å skaffe seg barn for så og sette dem i en barnehage. Det kunne jeg aldri gjort. Hva skal man med barn da? Få dem, for så og sette dem bort?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Det kan jo være at de som betaler flere hundre tusen kroner på å skaffe seg barn,ikke akkurat er millionærer - og faktisk talt må jobbe for å kunne betjene utgiftene de måtte ut med for å få sitt etterlengtede barn......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå