Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har mange kristne venner og jeg ser hvor godt de har det. men alikevel greier jeg ikke å tro. har vært med på flere kristne aktiviteter osv, lest bibelen opp og ned, men det stopper alltid opp. Er ikke døpt eller aldri vært medlem i statskirken eller annet kristent samfunn, og det er kristendommen som tiltaler meg mest, men som sagt det stopper alltid opp, og det å la meg døpe kjennes helt feil, skal jeg tolke det slik at gud ikke vil ha meg?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Du tror vel ikke på Odin heller? Uten å tolke det som at Odin ikke er interessert i deg... Det kan faktisk være andre grunner til at du tviler på at han finns. (F.eks. det at hans tillhengere tapte i våpenkamp mot noen som holdt på Romerkirken. )
Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hvorfor denne trangen til å bekjenne deg akkurat til kristendommen? Det er jo ikke sikkert det er din greie )
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Det virker som at du mener kristendommen har et godt budskap, og at du ønsker å leve etter det. Det er det viktigste. Gud elsker deg, men du har et fritt og velfungerende intellekt. Det er naturlig å tvile, til og med Mor Teresa tvilte. Slutt fred med deg selv og søk å være et godt menneske. Kommer troen er det fint, men du kan ha det fint uten også Jesus elsker deg uansett, selv om han ikke styrer tankene dine. Kanskje du kan prøve en annen menighet? Den Katolske kirke har f.eks. noe annet å tilby enn en pinsemenighet. Spør gjerne om å få snakke med en prest om det plager deg at du ikke klarer å tro. Har du prøvd å be? Fortell Gud om din lengsel i bønn.. For meg er det sannsynlig å tro, da det strider mot all logikk at denne verden, menneskene med sine sjeler og mystikk, oppstod helt av seg selv uten en skapende kraft. Selv ikke vitenskapen kan forsvare det. Men men, bare slapp av du
Alvepike Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Er jo ikke farlig det. Kanskje du ikke er klar for å bli kristen ennå?? Eller kanskje kristendommen ikke er noe for deg. Er mange relgioner der ute. Hadde jeg vært deg så hadde jeg lest litt og sett meg litt rundt etter informasjon!!
Nassemor Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Gud vil ha deg! Det må du ikke tvile på!! Jeg tror du trenger å snakke med noen kristne som har litt "erfaring", en som kan be for deg sammen med deg. Hvis du bestemmer deg for at du vil tro på kristendommen, så si til Jesus at du gjerne vil tro på han men at du synes det er vanskelig. Det er ikke alle som "føler" så mye idet de tar imot Gud. Men du skal vite at JEsus elsker akkurat deg og kaller på deg. Flere menigheter har forbønnstjenester i forbindelse med møter. Finn et sted å gå hvor du føler deg trygg, og snakk med en prest/sjelesørger/veileder e.l. Gud veldigne deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå