Gå til innhold

Barnesete som håndbagasje? Og hva med trille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly med Sterling med vår datter på 10 mnd. Noen som vet om man får lov å ta med babysetet som håndbagasje? Har ikke så veldig lyst til å sende det når jeg vet hvordan de herjer med bagasjen.

Et annet spørsmål ang Sterling - de sier man kan ha med paraplytrille gratis, men barnevogn må sendes. Vil det si at vår Carena Easy må sendes som spesialbagasje? Det er jo en trille som kan legges helt sammen, men blir ikke helt liten sammenslått. Hadde vært veldig kjekt om vi fikk lov til å ha den med helt til gaten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder barnesete så kan dere ha det med som håndbagasje hvis det er innenfor de målene og vekten som tillates for håndbagasje. Det vil også si at en av dere ikke kan ha med egen håndbagasje da dere bruker håndbagasjekvoten på barnesetet. En annen mulighet er å bestille en barnebillett til barnet som da får eget sete i flyet og man kan sette barnestolen i flysetet (forutsatt at barnebilstolen er smal nok).

Sterling tar betalt for barnevogn, men det er bare 100 eller 150 kr tror jeg. Når det gjelder Carena Easy så vet jeg ikke om de regner det som trille eller vogn, men jeg tror at det kun er de bittesmå paraplytrillene som blir helt sammenslåtte som en tynn strek man kan ta med inn på flyet. Send en mail til Sterling og spør, det gjorde jeg til vårt flyselskap og fikk raskt gode svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...