Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har en soppinfeksjon, vet at det er sopp- har tatt prøve av bakterifloraen, som jeg ikke blir kvitt. Kan ikke bruke canesten fordi jeg får eksem av dem og symptomene blir igrunn bare verre.. Vanligvis får jeg en tablett av legen , men slike kan ikke brukes under graviditet. Synes dette er plagsomt, spesiellt siden fuktigheten ved graviditeten gjør at det ikke heles av seg selv. Har noen et kjerringråd eller noe sånt som kan hjelpe meg? Pliiiiis..... Er forresten 36 uker på vei.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Har du prøvd med bare kremen, uten den vaginaltabletten som følger med? Eller Pevaryl? Tror ikke det er noen andre måter å bli kvitt soppinfeksjon på enn å bruke soppdrepende middel altså, selvom jeg har hørt noen sverge til joghurt naturell og lignende ting. Har du ikke en jordmor du kan ringe til og spørre?
dobbel glede Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Om det hjelper deg vet jeg ikke, men ja jogurt naturell som du generøst smører deg godt inn med der nede og drikk mye biola og spis jogurt. Ikke vask deg med såpe i skrittet, holder lenge med lunket vann. Og vær generøs både med "smørejogurten" og den som du drikker/spiser. Dumt å føde med soppinfeksjon da det kan smitte over på baby og gi trøske og sopp på brystene. Lykke til.
Marit 75 Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Jeg sliter med sopp selv, men bruker canesten. Jordmora sa til meg at jeg kunne bruke canesten og en ting til - husker ikke hva det var. Men ring til lege/jordmor så du får vite hva du kan bruke. Jeg fikk beskjed at det måtte behandles fort for det kan bli gale under fødselen. Begynte på canesten i går og merker bedring allerede. Jeg har hørt at man ikke skal bruke yougurt og slikt når man er gravid. Ring lege/jordmor.
5inovember:) Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg søkte på nettet etter råd når jeg hadde infeksjon i sommer. Der stod det blant annet å drikke appelsinjuics som er surt er bra. Prøve å gå uten undertøy, spsielt om natta for lufting. Ellers de samme råda som de andre har skrevet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå