Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har fått en liten tulle for 4 uker siden. Hver helg er mannen min enten på golfbanen 5 timer og/eller han er ute på kvelden med kompiser (som er single). Har sagt til han at ha ikke må tro at livet hans kan fortsette som før, og at vi faktisk er 2 om dette. Han sier han skjønner det, men så er det sååå viktig å bare gå ut denne kvelden, den og den er hjemme, og det er alltid en spesiell anledning... Jeg synes ikke det er verdens kuleste ting å gjøre å sitte hjemme alene på lørdagskvelden, og kjenner jeg blir irritert. Hva synes dere? Jeg unner han selvfølgelig å gå ut iblandt, det kommer jeg også til å gjøre etterhvert!! Han er ellers veldig flink med lillemor, og gjør all jobben (utenom amming) med henne om kvelden og ettermiddagen når han kommer hjem fra jobb. Vi er voksne mennesker, og hun er et lenge planlagt tilskudd til familien!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Du får reise bort til mamman og pappan din eller noen andre slektininger en stund...la han være litt alene..så får han se
En liten mamma Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg ville tatt dette opp over middagen en dag som han ikke har noen planer. Bli enige om hvor ofte det er greit at han er ute, og hvor ofte du skal få gå ut alene. Kom frem til en fordeling begge to er fornøyde med! Høres jo ut som at mannen din er flink til å hjelpe til sånn ellers, så han er nok en fornuftig og forståelsesfull pappa og mann som skjønner hva du mener. Her i gården har jeg funnet ut at det lønner seg å la min kjære reise ut og treffe kompiser, padle, sykle eller bare farte litt rundt, han er på strålende humør når han kommer hjem og har alltid mye å fortelle. Men ikke hver kveld, det er klart. Og det er sjelden han reiser ut i helgene, er liksom mye kjedeligere å sitte hjemme alene da! Selv har jeg ikke samme behovet for å lufte meg, jeg trives like godt hjemme i godstolen med en spennende bok, og det får jeg jo tid til når han er ute. Nå er jenta mi blitt 7 måneder da, og sover på kvelden, så det er nok litt annerledes enn hos dere...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Men hvorfor må du sitte alene da? Kan du ikke invitere over noen veninner? Familie? Invitere over på en film, middag osv kanskje? Selvfølgelig er det slitsomt å alltid sitte alene, men det er jo fordi man blir ALENE, ikke fordi mannen er en idiot som har lyst til å ha ett sosialt liv... Det er jo ikke det at HAN drar ut som er problemet her, men det at ingen kommer til DEG!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Det er klart jeg ikke absolutt behøver å sitte alene, men samtlige av mine venner har familie og barn selv, og ting er ikke like lett å ta helt på sparket lenger. Han som har single kompiser kan stikke ut på minuttet, det kan ikke jeg. Og hvis du har barn så vet du kanskje at med en 4 uker gammel baby er det ikke bare bare og hive seg i bilen og dra på besøk til folk en lørdagskveld. Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men hvorfor er det JEG alene som må pakke unge i bilen, en unge som griner og vil ha pupp annenhver time, mens HAN som bare kan dra ut på minuttet. det jeg mener er at han burde kanskje tenke på at det ikke er like lett å være sosial på en lørdagskveld når man har en 4 uker gammel baby.. Og jeg blir faktisk sliten også, og ikke like stor lyst til å invitere masse venner på besøk, så JO, problemet her er faktisk at HAN drar ut mens jeg sitter igjen hjemme med puppen ute! HI
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 han er jo heilt dust!!! en og annen gangen er jo helt greit. men hver helg?? for en barnsli mann du har som ikke er klar for noe familie liv vertfall!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde aldri funnet meg i det. Si til ham at for hver kveld han går ut, så vil du og så ha en utekveld...uten babyen. Da får han sitte hjemme den kvelden. Går han ut fredagen, så vil du ut lørdagen, og omvendt. Ammer du, så gi babyen mat før du går, og så får han ringe hvis hun/han blir sulten igjen....og etter det så går du tilbake til de du feks var på besøk hos... ( litt stress, men verdt et forsøk) Skal vedde på at pipa får en annen lyd da ja.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Sikkert en ung fyr, som ikke er klar for voksenrollen - Papparollen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Jepp, du er ikke alene om dette, skjønner du!! Samboeren min er ute nesten hver helg og forventer å fortsette som før babyen kom. Jeg synes det er slitsomt å være så sosial på kveldstid, fordi jeg sitter jo med puppen ute hele kvelden! Dessuten blir baby urolig av mange mennesker som jabber. Denne helga skal han i bursdag til et vennepar, og har tatt det som en selvfølge at HAN skal dra (han skal spille et par låter med bandet der, så det har gått med noen timer til øving i tillegg!). JEG måtte ordne med barnevakt selv hvis jeg ville være med. Det føles ikke rettferdig... føler av og til at jeg straffes fordi jeg ammer!!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Han er ikke en ung fyr, han er over 30 år og burde vært ferdig med utelivet forlengst. De er heller ikke ute på byen så ofte heller, men sitter en guttegjeng med single og min som ikke er singel. De drikker og spiller poker og playstation. Skjønner at det er hyggelig, men ikke hver helg!! HI
Alba44 Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde ikke funnet meg i det i det hele tatt. Men; vi har passert 30 begge to og er mettet av bylivet. Begge syns hjemmekvelder er mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Overhodet ikke greit! har dere flere barn? dere er to om dette,husk det. virker som far har en tendens til å fortsette vanene sine etter barn nr 2.da de vet hva som kommer osv. Jeg hadde blitt dritforbanna.vi er også voksne,og min mann har vært ute knapt to ganger siden sønnen vår kom til verden for 8 mnd siden. Han har også single venner,men de har sluttet å ringe hver helg for å be han med ( takk og pris)
Mammaja 120107 Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Du må snakke med han og komme fram til et noenlunde generøst kompromiss. Høres ut som om han ellers er en flott partner og trolig blir han lykkeligere hjemme om han kan gå ut en gang iblandt. Din sjangse kommer også, men de første månedene er det nok du som må oppgi mest. Har du store sosiale behov, treff venner på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 jo eldre han er vettu jo lengre har han hatt sine vaner og uvaner.. vaner er vanskelige å endre. spør om han kan invitere vennene hjem,så kan dere lage god mat sammen og drikke ett par øl.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Har ikke flere barn, har prøvd i ett år før jeg ble gravid med tulla. Vi har alltid vært sosiale med venner på hver vår kant. Vi har begge hver vår "viktige" hobby, og har holdt på med vårt, men har likevel hatt mye felles også. Nå har jeg en pause naturlig nok fra min hobby, og ikke så mye sosialt med venner, men tror han sliter med å legge sitt litt på hylla til vi er mer inn i familielivet. Får prøve å snakke skikkelig med han igjen. Vet at noe skjer til helga, så jeg gruer meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå