Gå til innhold

Er det nødvendig med vognpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om vognpose er noe alle skal ha. Vi har softbag til vogna og hadde tenkt å bruke lammeskinn under og dundyne over babyen. Er ikke dette godt nok??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det er sikkert godt nok. Men til vinteren hvis det er minusgrader, ville jeg kledd litt ekstra godt på babyen. Da kan "bare" dyne bli litt kaldt, tror jeg. Men hvis det er trekk utenpå softbagen, så isolerer jo dette også litt. Kommer an på hvor i landet dere bor. Jeg har hørt at voksi-posen selger mindre på Sørlandet f.eks. rett og slett fordi den er for varm! Selv bor jeg på Østlandet og sverger til skinnpose for da slipper jeg å kle på babyen så mye (jeg venter nr 3).

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei..

jeg har kjøpt en vognpose da vi går mot kalde tider.. Det kan jo bli kaldt på en liten baby som ligger i ro i vogna ;) har 2 barn fra før som er født i februar og til de hadde jeg en vognpose også.. husk at en slik pose kan brukes lenge og kan være god og lun for den lille :) lykke til

Skrevet

hei.. jeg har lammeskinnspose fra når jeg var baby selv og tenkte å bruke den hele vinteren.. (har termin i beg av desember) Man hvor mye kler en på ungen inni en slik og bruker man dyne oppå der igjen?

Hilsen ei som gleder ser kjempemasse til lille Iben kommer =) =)

Skrevet

Trenger ikke vignpose. Er det surt bruker du vogntrekket over bagen, ellers er skinn og dyne like fint. Vi brukte for det meste ull innerst, og da var det ikke nødvendig med flere lag, som oftest.

Jeg syns også det var praktisk at det var enklere å trekke dyna til side når man f.eks går inn i butikker e.l., syns jeg så mange varme babyer inn voksiposene som mødrenbe ikke alltid husket å åpne opp innendørs.

Skrevet

Jeg likte best at ungen lå rett på skinnet, ja. under en dyne. Mister fordelene ved skinnet med vognpose

Skrevet

kan jo evt legge ullteppe over dyna? så lenge det er godt og lunt, går det nok greit. bare ikke være ute når det er bikkjekaldt.

• 5 uker senere...
Skrevet

Jeg kommer til å bruke voksiposen også denne gang, fordi det var så utrolig greit at man ikke trengte å pakke på babyen en masse klær i vogna.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...