Gå til innhold

ang. baby mat.. hva begynte dere å gi og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa mi er snart 4mnd,og er ikke helt fornøyd med bare melk,så må starte med noe tillegg..

hva startet dere med å gi,hvor gammel var ungen og hvorfor gir dere det dere gir??

hvor mye starta dere med og hvordan var reaksjonen?

håper på mange svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med maisgrøt, bittelitt flytende. Første dag 1 skje, 2 dag to osv. Vi begynnte med den fordi den er mild (lite el ingen gluten tror jeg). Begynnte når han var 5 mnd (men han er født 4 uker for tidlig da, så vi ville han skulle ta igjen det tapte først). Husker ikke når vi gikk over til annen mat, men mener vi ventet den tapte måneden i følge anbefalingene. Men maisgrøt var en suksess her i gården assa!!

Skrevet

dytter på denne og håper på flere svar..=)

Skrevet

Begynte å suplere med mme da snuppa var 4 mnd siden hun ikke ble fornøyd med bare puppen. Etter en mnd til så var hun fortsatt ikke helt fornøyd så da begynte vi med grøt. Det var nok det rette valget, gikk fra to skjeer til to porsjoner på bare to uker. Da vi begynte med grøt kunne vi kutte mme, da var grøt og mm nok.

Begynte nok videre med fruktmos ved ca 6 mnds alder. Husker ikke helt når jeg utvidet til grønnsalsblandinger, middag og brød.. Er litt for lenge siden.

Skrevet

Tror forresten at de anbefaler grøt fremfor å suplere med mme da de er så gamle som min snuppe var, men det viste jeg ikke på den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...