Gå til innhold

Brennkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 4 år fikk en liten brennkopp på ryggen for en uke siden. Jeg var hos legen og fikk betennelsesdrepende salve for å smøre på 2 ganger om dagen. Dessverre har det spredd seg veldig og vi kan ikke lenger behandle det uten antibiotika. Problemet er bare at han er hysterisk (!) når det gjelder all type medisin pga mye sykdom da han var mindre... Jeg er virkelig helt fortvilet! Har dere noen gode råd når det gjelder å få i barn medisin - det hjelper ikke med belønninger... I tillegger jeg høygravid og full av hormoner - jeg vil bare ha denne "pesten" ut av huset før babyen kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er flytende og smaker jordbær (var den datteren min pleide å få) så gjorde jeg det omvendt.

jeg "smakte" på den først og sa at siden jeg har vært så flink å vaske opp, støvsuge, brette klær osv så skal jeg få en slurk med jordbærmilkshake (hehe).

datteren min ble helt vill og gjorde alt for å få litt og greier...

etter det forsto hun at det faktisk var medisin og at medisiner faktisk kan smake godt og hjelpe kroppen din...

funker ikke det vet jeg nesten ikke...

Skrevet

Jeg er nøye på å ikke lære barn at medisin er belønning eller godteri.

Medisin er noe man trenger når man er syk. For å bli frisk igjen.

Lykke til!

Skrevet

som jeg oxo skrev på slutten av innlegget, så forsto hun fort at det var medisiner og at de både kan smake gost og hjelpe kroppen, hadde du lest ordentlig det jeg skrev ANONYM...

selvfølgelig skal det ikke brukes som premie, men for å komme over den barrieren av panikk uten å måtte tvinge i barnet sitt medisiner "lurer" jeg gjerne for å gjøre det minst mulig traumatisk for barnet...

min samvittighet er ren!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ble dere kvitt brennkoppene?

Vi blandet smørja med vaniljesaus, det funka for oss :-) Det viktigste er jo at de får i seg greiene.

Vi fikk først noe som dattra vår skulle ta som skulle gies 3 ganger i døgnet, og 20 ml hver gang.... det ble helt håpløst. Vi måtte tilbake til fastlegen hvor vi fikk en ny kur som skulle gies 2 ganger per dag og 2 ml hver gang.

Skrevet

ble ikke kvitt brennkoppene fortere, men hun klødde ikke som en gal eller gråt lenger slik at smitten gikk videre. Slapp unna med kun den ene brannkoppen med plaster på så ingen ble smittet. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...