Gå til innhold

ullklær! kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt ullsokker men de er litt tykke.. skal barnet da ha sokker under disse? eller holder det bare et par litt tykke ullsokker? dersom de skal ha noe under så bør vell det være ull også? har ikke sett slike tynne ullsokker...

lurer også på hvor man får kjøpt en skikkelig ullue og om noen kan anbefale en bra en? har bare sett tynne ulluer.. lurer også på når man bruker de tynne ulluene? under andre luer eller på høsten? når er det nok bare med en tynn lue eller trenger man ikke det i det hele tatt?

kjøpte jakke + bukse i ull som kan brukes over undertøy.. men det er ganske tynt likevell.. holder det med longs og body og en slik dress over under vinterdress når det er veldig kaldt eller må man ha en ordentlig tykk ulldress isteden? eller flisdress?

har ikke så mye erfaring med ull så er veldig i tvil hva jeg skal kjøpe:)

ble litt langt men håper noen vil svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle bruker vel tynne sokker under ullsokker? Om ikke klør man jo ihjel =) Er like varmt uansett.

Du må nesten prøve deg frem med hvor mye klær de trenger. Kommer jo an på tempen til barnet, ute temp og klima.

Husk at flere tynne lag er bedre enn få, tykke.

Ullundertøy, fleece og dress er fint når det er veldig kaldt

Skrevet

Jeg bruker ullvang sine og da har jeg ingeting under- Ull hjelper og varmer best da:)

Skrevet

takk for svar. får sjekke ullvang da:) trenger ikke klø selvom man har ullsokker innerst vell?:) er jo ull som ikke klør.. body og longs er jo inntil kroppen og de kør jo ikke:)

Skrevet

Jeg bruker Janus sine ullsokker rett på foten, ingen av mine 3 barn som klager på at de klør ihvertfall!!

Om vinteren bruker jeg ullundertøy og strikkeklær under vinterdressen, nå bruker jeg ullundertøy og prinse/prinsesseull fra janus under. Vi bor på svalbard så det er derfor vi har begynt med ull allerede. Men i vinter har de bare hatt vanlige troll dresser med strikkeklær under, de har ikke vært kalde!! Så jeg tror det holder med tynn ulljakke og bukse for din del, hvis du ikke bor på en veldig kald plass!!

Skrevet

takk for svar:) ja holder kanskje her da. bor på østlandet.. er vell stort sett ikke så kaldt her:)

har kjøpt janus sine sokker jeg også.. men de er litt tykke? bruker du de rett på foten og da kun et par?

Skrevet

Kun 1 par og rett på foten!! Mine ble klamme av ulvang, og eldstemann (6 år) synes Janus er kjempegode!!

De bruker stort sett ecco sko (selskinn sko på det kaldeste), og har ikke vært kalde på beina enda (bare når skoene begynner å bli små)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...