Gå til innhold

Jeg gir snart opp og graver meg ned.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så SLIIIITEN og trett etter nok en helvetes-natt med Milla. Skjønner ikke hva som feiler den ungen...kan hun ikke bare ta den jævla puppen når hun er sulten da?! Skjønner ikke problemet! Aaarrrghhh!!!! Hun sovnet av utmattelse uten å ta puppen kl halv to i natt - da var det over seks timer siden sist hun drakk noe. Sov til halv fire og da var det på an igjen med hyling og skriking til kl seks - fikk henne til å drikke tilslutt da og da supte hun nedpå (som vanlig når hun endelig tar puppen etter x-antall timer med hyling før hun tar puppen) - men sovnet ikke med en gang etter likevel - lå og ynket seg og smågren i en halvtimes tid før hun sovnet. Jeg har ikke fått sove siden....hun må nemlig ha lyset på for å få sove - med en gang jeg tar det av våkner hun igjen og marerittet fortsetter...NÅ sover hun selvsagt, siden hun fikk godt med mat i seks-tiden.

Jeg ANER bare ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er så fortvilet - ikke bare er jeg så trett så jeg aldri har vært før, men syns så synd i henne også, hun kan jo umulig ha det godt som holder på sånn - men jeg forstår bare ikke hvorfor! Hadde en natt i himmelen i helgen hvor hun tok puppen greit og sov i seks timer - trodde det hadde snudd seg da, men neida - det var bare en natt...

Kjenner jeg er på god vei til å bli deprimert av dette her - føler alt jeg gjør er galt og at jeg er vedens dårligste mamma som ikke vet hvorfor ungen min har det så fælt:o( Jeg sitter og gråter hele natten fodi jeg er så oppgitt, desperat og utrolig trett og sliten....vet det sikkert ikke bedrer situasjonen, men det kommer liksom av seg selv....

Går rundt i svime hele dagene med ekstrem svimmelhet og hodepine - samtidig som jeg prøver så godt jeg kan å få dagene til å gå rundt med å gå turer, handle, gjøre litt husarbeid og å ta meg av storebror når han er ferdig i bhg...men det er på nippet til at jeg bare driter i alt og graver meg ned i et dyyyyyypt hull...

Ser ikke frem til noe, klarer ikke glede meg til en dritt...ser ingen ende på dette sove-marerittet. Det er akkurat som om vi kan stille klokken etter henne. Når klokken bikker åtte-ni, så er marerittet i gang, er akkurat som den søte, smilende lille jenten vår blir besatt av djevelen - da er det bare hyling og ingenting som hjelper:o( Kjenner jeg gruer meg til hver eneste kveld.

Sikkert ikke så mange som gidder å lese alt dette sytet mitt - men jeg måtte bare få det ut...har gitt opp å spørre om råd og tips - for jeg føler jeg har prøvd ALT.

:o(((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisan! høres ikke noe koselig ut dette nei..syns det høres ut som jenta di har kolikk..søke råd på helsestasjonen kan kanskje være lurt..?? så kanskje du skal prøve å få noe avlastning på kvelden slik at du får sovet litt, 2 ganger i uken kanskje??

i allefall kan du trøste deg med at vist det er kolik, vil det gå over:)

Skrevet

uff føler med deg... jeg hadde det litt slik de første ukene... kanskje ikke så ille.. men man blir sååå sliten og trett og svimmel =(

har du prøvd å gå henne flaske??

skal ikke oppfordre til å ikke amme altså, men det som var problemet her.. alt roet seg når vi gikk over til flaske og sluttet helt med puppen... man skal jo kose seg denne tiden også...

maaaange klemmer fra meg :)

ps.. ingen som kan avlaste deg litt så du får sove litt??

Skrevet

høres ut som vår gutt på kvelden. han blir overtrøtt, vet ikke helt hva han vil og begynner å hyle. jeg vet han er sulten, men vil ikke ta pupp. det vi har begynt å gjøre er at jeg pumper ut ca 30-40ml og pappa gir på flaske. da får han roet seg ned og tar pupp etterpå.

Skrevet

Hei! Du tror ikke at det kan være brystvegring da? Se under a-å på ammehjelpen.no. Et kjennetegn er at de er enklere å få til å ta pupp når de er småsøvnige, noe hun kanskje var i sekstida? Jeg opplever det samme med jevne mellomrom, og jobber med å ikke bli så deprimert av det. Merker det blir verre hvis jeg stresser. Tror jeg har funnet ut at det kommer av at han blir fryktelig lei seg hvis melka ikke kommer med en gang, og rett og slett tror det er helt tomt, så jeg har begynt å stimulere brystknoppen før han legges til. Prøver også å smile og få han i godt humør. Det går over. Men en løsning når det er som verst, er å håndmelke eller pumpe deg og gi på flaske. Og som sagt: tenk at det går over. De har så kort hukommelse, at i dag har hun nok glemt alt om hvordan ting var i går, så da er det nye muligheter til å få det til. Lykke til!

Skrevet

Skjønner ikke at du orker å pine degselv med dette her!

Jeg hadde for lite melk, og mistet melken min, men jeg tviholdt på det at jeg skulle amme sønnen min. Det ble MASSE tårer og jeg gruet meg til hver gang han skulle ha mat for jeg visste at der kom jeg til å sitte med han på puppen...lenge!!!

Prøv flaske, kan hende du ikke har nok melk, at han ikke liker melka...det er så masse. Gi flaske og du vil slappe mye mer av, du vet da hvor mye han får i seg og det metter bra. Det er ikke riktig at man skal grue seg til hvert måltid... Jeg lover, det vil bli mye bedre.

Man må bare innfinne seg med det at pupp er ikke for alle, selv om det er sårt i begynnelsen, det er barnet som er det viktigste her.

Skjønner at det er frustrerende, hadde det som deg, men det VIL bli bedre! Jeg lover! PRØV FLASKE! :D

Skrevet

Å kjære deg, jeg veit så godt hvordan du har det!!! utmattet, trist, trøtt og deppa. Been there!!

Hvor gammel er hun?

Min er nå 3,5 mnd og verdens snilleste baby!!! Plutselig gikk det over, knips når han var 8 uker.

Høres ut som kolikk eller brystvegring. Ring ammehjelpen/kiropraktor.

Det varer ikke for alltid!!! veit det er fattig trøst, veit at tiden føles uendelig lang og gråt masse masse jeg også.

prøv også flaske? pump deg og prøv.

Skrevet

Har prøvd å pumpe meg og gi henne flaske ja - men hun vil ikke ha den...prøvde en uke før jeg ga opp. Prøvde også skje, medisinbeger og sprøyte...men like nyttesløst:o(

Det går veldig fint å amme om dagen - da tar hun puppen greit og jeg koser meg med ammingen...det er kveldene og nettene som er grusomme.

Pappaen prøver å avlaste av og til - men han skal jo opp på jobb tidlig + han klarer ikke roe henne noe mer enn meg...

Skrevet

Milla tar ikke flaske har jeg lest at Rutletutt har skrevet frør

Skrevet

Virker ikke som om det er magen som plager henne....hun hadde litt problemer med magen i begynnelsen - da gav jeg henne minifom, fenikkelte og sukkervann + gikk til akupunktur med henne - da ble det bedre. Huner blid og fornøyd om dagene - og både drikker og sover godt da. Kolikk hadde vel vært likt hele døgnet, eller?

Er så vanskelig med avlastning siden hun nekter å ta flaske....

Skrevet

Anonym 09:45

Jeg har prøvd å pumpe meg og gi henne flaske, på skje, medisinbeger og i sprøyte - hun nekter å ta det. Hadde glatt gitt henne flaske om hun hadde tatt det, tro meg! Hadde akkurat det samme problemet med storebroren...men da var ikke problemet at han ikke ville på puppen, men at han hang i puppen hele døgnet da jeg aldri fikk nok melk til han. Har mer enn nok melk nå, det flommmer over....så er ikke det som er problemet. Hun drikker også greit om dagen - aldri noe problem da uansett om hun er søvnig eller våken. Koser meg med ammingen om dagen.

Skrevet

Men hun drikker jo veldig greit på dagen - uansett om hun er trett eller våken. Det renner over om kveldene også, så tror nok ikke det er fordi det begynner å bli tomt. Jeg prøver å synge til henne og å styke på henne for å roe henne ned før jeg legger henne til - men det er ingenting som funker, hun er helt krakilsk....og sovner vanligvis av at hun er helt utslitt av gråtingen:o(

Skrevet

Hun er 6 uker og en halv uke. Håper det går over her også....;o)

Skrevet

Vi har det litt sånn på natten vi også!! Men har kanskje noen tips til deg.

Kjøp nattlys, vi har kjøpt et på ikea men du får det andre steder også. Det er lettere for deg og sove i, samtidig som det er litt lys i rommet til vesla. Jeg har kjøpt et lite spøkelse(ikea) som kan lades opp. Det kan jeg faktisk også ha i sengen da det ikke blir varmt.

Ikke gjør husarbeide men sov på dagen når Milla sover da er du mer utvilt til kvelden og natten og jo roligere du er inni deg jo roligere blir babyen. Og husk at dette varer ikke så lenge når du tenker i perspektiv, om en måned eller to sover hun nok bedre på natten:-)

Skrevet

Takk for tips!!! Har tenkt på nattlys, men ikke ant hvor de har det - men da skal jeg ta meg en tur på Ikea.

Skrevet

Kolikk merkes ikke hele dagen - det er til spesifikke tider, særlig på kvelden. Snuppa her hadde kolikk og skreik fra 9/10 til 2 hver kveld, ho lå og vrei seg hele tida ved puppen, drakk men var helt krakilsk. Vi dro til kiropraktor og det hjalp!

Skrevet

Ok, da KAN det være kolikk altså? Min "største" frykt:o( Men vi har jo gått til akupunktur med henne da hun slet med luftplager, men det ble bedre. Hun krøker seg ikke sammen sånn som hun gjorde før - da holdt hun på sånn om dagen også.

Skrevet

Gutten min har en liten periode på kvelden hvor han er utrøstlig. Han nekter å ta puppen selvom jeg vet han er sulten, har funnet ut av hvis jeg går å ammer med masse lys på så tar han puppen. Kanskje du har prøvd.

Skrevet

Min jente var også sånn at hun ikke tok puppen til noen måltider. Hun HYYYLTE og vrengte seg bakover når hun ikke fikk ordentlig tak med en gang. Kunne sitte i en time bare forå få koblet henne på. Det som hjalp oss var å dryppe litt sukkervann i munnen på henne. Da roet hun seg ned akkurat nok til at jeg kunne koble henne på rolig og greit.

Skrevet

Åå,kjære deg, dette hørtes ille ut...

Har du vært i kontakt med helsestasjonen?

Har hørt at kolikk ikke nødvendigvis er hele døgnet, så det kan være det hun er plaget av.

Vi har veldig god erfaring med "nattlys" både på badet og soverommet. Lillegutt sovner nå raskere på kvelden, og blir ikke så våken etter måltidene på natten.

Håper virkelig det bedrer seg raskt for dere!

Skjønner godt at man kan bli gal av så lite søvn.

Syns selv jeg går i en tåke noen ganger..

Skrevet

Grav deg ikke ned i dritten da, vær så snill. Jeg er der i dag jeg også, med masse våkenetter og veldig mye styr. I tillegg har jeg en unge til hjemme hele dagen så det er ikke snakk om å få sove.

Jeg var på tur til å bli skikkelig deprimert ei stund, men fikk meg en tankevekker av sambo som satte hardt mot hardt og ikke tillot meg å fortsette sånn. Og jeg er litt streng med deg nå, for det er virkelig det eneste som hjelper. Dette er en fase i livet som ikke varer veldig lenge. Tenk på alle de timene du kan sove når ungen blir eldre:) Og nå må du vise deg som den voksne du er; du må legge dine egne behov litt sånn på hylla ei stund. Men bare ei lita stund:)

Forøvrig så synes jeg å lese mellom linjene her at babyen din kanskje trenger litt tillegg til puppen. Prøv med morsmelkerstatning og se om babyen kanskje blir roligere. Og jeg har en hel flokk med barn selv så jeg skulle vite hva jeg snakker om.

Lykke til!

Skrevet

Hvor bor du? Kanskje det kan være lurt at noen avlaster deg i bare en time, eller flere, sånn at du får sovet og vært litt mindre sliten på natta?

Har noen andre enn deg prøvd med flaske? Skjønner at du har prøvd iherdig og at hun ikke tar den fra deg, men kanskje hun vil ta den fra noen andre som ikke har puppen tilgjengelig?

Prøv å gi henne ekstra mye mat på kvelden så du i alle fall vet at hun ikke er såå utsultet, selvom det er vondt at hun skriker. Letter i alle fall din samvittighet så du kanskje er litt roligere. Tror ikke det gjør noe om det går mange timer mellom måltidene på natta. Vet at jeg selv sov natta igjenom 20-9 da jeg var seks uker og kun ble vekket for mat en gang iløpet av natta.. Tenk på at det går over og før du vet ordet av det sover hun som en engel hele natta =)

Lykke til!

Skrevet

Var på 6 ukers-kontroll hos legen i dag og han sa det var kolikk...så ikke så mye å gjøre med det enn å prøve å komme seg gjennom det og å håpe at det snart går over...har tenkt å fortsette med minifom, fanikkelte og sukkervann for å ta det verste da. Er egentlig greit å vite hva det er, sånn at jeg ikke stresser for mye med å finne en løsning - selv om å få en kolikk-baby var min "største" frykt....

Skrevet

Jada, jeg vet jo at det ikke hjelper å grave seg ned i dritten - men er nå bare lett for å bli litt deppa og sliten når det står på sånn - og jeg vet jo at det er de som har det verre enn meg...det hjelper bare så lite å prøve å tenke sånn midt på natten når jeg sitter med en baby som ikke vil annet en å skrike...

Hun får så mye mat hun vil ha - det renner over av melk hos meg her, så jeg tviler på det er problemet, hun legger greit på seg også. Hun nekter forøvrig å ta flaske eller noe som helst annet...jeg har prøvd iherdig og pappaen har prøvd - men er jo bare sånn at noen babyer ikke vil ha flaske, storebroren var sånn også. Var hos legen i dag og han mente hun har kolikk...så da er det vel ikke så mye mer å gjøre enn å komme seg gjennom det.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Du har fått så mange svar, har ikke lest alle.

Har hatt et litt lignende problem her. Bortsett fra at hun tar puppen. Men vi var hos HS i går og fikk beskjed om å kjøre et strengt spise regime. Maks 3 timer mellom måltidene. Har jo bare prøvd i ett døgn, men ser ut som hun roer seg litt nå.

Hva med å sove på dagen istedenfor turgåing, handling og husarbeid? Kanskje det finnes en pappa som kan gjøre litt mer?

Jeg har forresten spist paracet mot hodepine. Jeg har keisersnitt og fikk vite fra sykehuset at paracet ikke skader babyen (men mot mine plager fikk jeg beskjed om maks 4 doser i døgnet) Jeg orker ikke gå med veldig hodepine så da tar jeg heller av og til et par piller.

Har du snakket med HS ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...