*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Er så SLIIIITEN og trett etter nok en helvetes-natt med Milla. Skjønner ikke hva som feiler den ungen...kan hun ikke bare ta den jævla puppen når hun er sulten da?! Skjønner ikke problemet! Aaarrrghhh!!!! Hun sovnet av utmattelse uten å ta puppen kl halv to i natt - da var det over seks timer siden sist hun drakk noe. Sov til halv fire og da var det på an igjen med hyling og skriking til kl seks - fikk henne til å drikke tilslutt da og da supte hun nedpå (som vanlig når hun endelig tar puppen etter x-antall timer med hyling før hun tar puppen) - men sovnet ikke med en gang etter likevel - lå og ynket seg og smågren i en halvtimes tid før hun sovnet. Jeg har ikke fått sove siden....hun må nemlig ha lyset på for å få sove - med en gang jeg tar det av våkner hun igjen og marerittet fortsetter...NÅ sover hun selvsagt, siden hun fikk godt med mat i seks-tiden. Jeg ANER bare ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er så fortvilet - ikke bare er jeg så trett så jeg aldri har vært før, men syns så synd i henne også, hun kan jo umulig ha det godt som holder på sånn - men jeg forstår bare ikke hvorfor! Hadde en natt i himmelen i helgen hvor hun tok puppen greit og sov i seks timer - trodde det hadde snudd seg da, men neida - det var bare en natt... Kjenner jeg er på god vei til å bli deprimert av dette her - føler alt jeg gjør er galt og at jeg er vedens dårligste mamma som ikke vet hvorfor ungen min har det så fælt:o( Jeg sitter og gråter hele natten fodi jeg er så oppgitt, desperat og utrolig trett og sliten....vet det sikkert ikke bedrer situasjonen, men det kommer liksom av seg selv.... Går rundt i svime hele dagene med ekstrem svimmelhet og hodepine - samtidig som jeg prøver så godt jeg kan å få dagene til å gå rundt med å gå turer, handle, gjøre litt husarbeid og å ta meg av storebror når han er ferdig i bhg...men det er på nippet til at jeg bare driter i alt og graver meg ned i et dyyyyyypt hull... Ser ikke frem til noe, klarer ikke glede meg til en dritt...ser ingen ende på dette sove-marerittet. Det er akkurat som om vi kan stille klokken etter henne. Når klokken bikker åtte-ni, så er marerittet i gang, er akkurat som den søte, smilende lille jenten vår blir besatt av djevelen - da er det bare hyling og ingenting som hjelper:o( Kjenner jeg gruer meg til hver eneste kveld. Sikkert ikke så mange som gidder å lese alt dette sytet mitt - men jeg måtte bare få det ut...har gitt opp å spørre om råd og tips - for jeg føler jeg har prøvd ALT. (((((
Kakeåndsen Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Sender en klem herfra jeg. Kjenner igjen mye av det du skriver. Lille vennen her er også veldig urolig om kvelden og det er kun mamma som er bra nok. Men hun sovner rundt 21-22 da. Og har frem til for noen dager siden sovet greit om natta. Nå er hun derimot skikkelig forkjølet og våkner ca annenhver time. Men jeg har opplevd at hun kan være supersulten, men likevel ikke tatt puppen. Det har skjedd flere ganger. Hvis jeg da tilbyr andre puppen tar hun som regel den. På lørdag skjedde dessuten noe merkelig, hun ville ikke ha venstre pupp, men da jeg la henne i tvillingstilling ved den så spiste hun..... Jeg tror hun har hatt noen låsninger i nakke/rygg. Uansett så håper jeg det bedrer seg. Mi lille snuppe sover færre timer i døgnet enn storesøsteren på 22 mnd.
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Huff av meg, dette er ikke lett. Husker at jeg hadde det sånn med min førstefødte. Har ingen gode råd, jeg tror jeg gjorde alt gærent... Kjørte rundt midt på natta,for hun likte dumper..trilleturer på kjellergolvet, men innlagte "fartsdumper" osv..... Men datteren min skulle ha pupp hele tiden hun da. Husker jeg følte meg som verdens værste mor, alle andre hadde barn som sov, bare ikke jenta mi!!! Men det gikk over( akkurat som det skulle være en trøst for deg??!!!) Men hold ut, det kommer bedre tider... Kanskje du kan prøve å sove litt på dagtid, )
Mona + kid Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Stakkars deg! Jeg har ikke noe fasitsvar på problemet ditt akkurat, men hva med å ringe evt. chatte med ammehjelpen? Kanskje de har noen tips til deg... Jeg snakka (chatta) med de når jeg trengte hjelp og fikk både støtte og tips! Kanskje du har noen som kan hjelpe deg med litt husarbeid evt. ta en trilletur med Milla så du får slappa av litt og kanskje sovet noen timer?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Stakkars deg, vennen... Er jo ikke din feil. Hva med å ringe poliklinikken for amming på Haukeland?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Sender maaaange klemmer til deg! Jeg kjenner meg SÅ igjen men du er ingen dårlig mor så slutt å tenk det med en eneste gang! Nemi var sånn da hun var nyfødt. Kanskje hun har fått kolikk? Er ikke så lett når det står på men hva med å prøve litt minifom før du gir pupp? har ingen andre råd jeg kan gi annet enn at du kan prøve kiropraktor eller fotsone terapi på henne. kan være hun har en låsning i ryggen som gjør at hun ikke har det så godt. Lykke til videre
melkis Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Uff stakkars dere. Er ikke kolikk da... Høres ut som sånn eldstemann var her. Han starta etter kl 17 og styrte på utover kvelden og natta. Måtte bade han så kunne han drikke rett etterpå. Gikk til kiropraktor og etter 3 behandlinger var han helt fin. Skjønner godt følelsen du har. Slik var det for meg og. Gråt og gråt og babyen blei bare mer og mer urolig. Jo mer urolig jeg var jo mer urolig ble han. Håper ting ordner seg for dere. Klem.
~Snublefot~ Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde det akkurat sånn med jenta mi. Hun hadde vondt i nakken etter en tøff fødsel. Ser andre foreslår kiropraktor, det hjalp oss også, sammen med fysioterapi. Måtte gi opp amming etter 7 mndr, men jenta hadde det mye bedre etter behandling. Jeg vet hvordan du har det, og føler med deg. Vet ikke hva annet jeg kan si:-( Stooor trøsteklem fra meg:-)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 huff. sånt er slitsomt det. men det kan jo hende som noen over skriver , at hun har en låsning i nakken. dette kan behandles hos kiropraktor eller manuelterapuet, og kan ha veldig god hjelp. mange barn somikke vil ta puppen om de får vondt i nakken.... tar hun puppen greit på dagen da? men kanskje du kan ( er nok ikke det du vilda, men kan jo være verdt et forsøk hvis du er så trett og utmattet som jeg fikk inntrykk av), at du popmper deg litt og prøver å gi henne flaske i stedet? kanksje det går bedre for dere? vet mange har et høyt ønske om å amme så lenge som mulig, men det faktisk bedre å prøve med flaske , om det er det som skal til for at hun skal få i seg mat og kanskje dere får en bedre natt da.
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2007 Hun drikker helt uten problemer om dagene - hun er veldig sterk i nakken og har vært det hele tiden, hun har løftet hodet greit siden dag en og snur det greit til begge sider. Hadde vi ikke merket det på noen måte om det var nakken? Hun er jo stort sett blid og fornøyd om dagen - og sover godt da. Om kveldene/nettene prøver jeg alle mulige stillinger - liggende, sittende og i tvilling-stilling....men det er alt like håpløst. Har prøvd å pumpe meg og gi henne og gi flaske, på skje, på sprøyte og i medisinbeger - men det vil hun ikke ha:o( Har prøvd med minifom, sukkervann og fenikkelte, jeg drikker 2-3 store kopper ammete hver dag og vi har vært på akupunktur med henne.... Kanskje ammehjelpen hadde vært noe...
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2007 Ja, kanskje jeg skulle gjort det...
FuriLaks Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Hørtes utrolig slitsomt ut! Du er den beste mammaen i hele verden for Milla, du gjør jo alt for henne. Mitt råd til deg er å sove masse på dagen når hun sover, så kan du konsentrere deg om storebror på ettermiddagen og ikke være helt zombie på natta. Drit i husarbeidet og andre ting, det kommer seg! Og så kan det jo hende hun har noen låsninger, som nevnt over, ville ha sjekket det hvis jeg var deg:) Trøsteklem
Expat Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Har du snakket med helsestasjonen om hva slags smertestillende hun kan få? Hvis dette er tenner altså?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 jeg tror jeg ville sjekket naken hennes likevel. ,mie har også løftet hodet sitt siden dag 1, og da sa kiroåpraktor og fysio til oss at det kunne komme av at hun hadde en løsning. noe hun ikke hadde da. det andre kiropraktoren sa var ar mange kolikk barn blir veldig fort sterke fordi strammer alle muskler når de får vondt i magen. sov masse på dagen nå hun sover- og dropp alt som heter husarbeid en stund til du har fått hentet deg litt inn. det som er rart med disse små er jo det at de kan skifte sovemønster over natten. så får håpe hun gjør det snart da...
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. september 2007 Var på HS på mandag - eneste "hjelpen" jeg fikk der var at det sikkert blir bedre etterhvert:o( Skal på 6-ukerskontroll med meg selv til legen min i dag - skal høre litt med han og han kan ha noen tips - men regner ikke med det...
Expat Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Som ammehjelper har jeg ikke lov til å nevne medisiner og merker spesifikt. Men det høres ut som baby har vondt. Få høre hos legen hva du kan gi om baby har vondt! Og er det helt håpløst hos legen, så ring ammehjelper der du bor!
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 12. september 2007 Ja, jeg får vel gjøre det...huset flyter likevel...får bare drite litt mer i det...rotet går jo ingen steder (desverre...);o) Får høre litt med fastlegen min i dag - skal på 6-ukerskontroll senere. Hun hadde jo legekontroll på mandag på sin 6-ukerskontroll, legen sa ikke noe i allefall - bare at hun så veldig fin og sterk ut.
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. september 2007 Ja, det skal jeg gjøre.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Fikk skikkelig vondt av deg nå... :-( Ville prøvd å ringe poliklinikken hvis du ikke får noen tips hos legen.
*Rutletutt* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2007 Ja, det skal jeg definitivt gjøre, takk:o)
Honningmelon Skrevet 12. september 2007 #21 Skrevet 12. september 2007 Vil bare si at jeg skjønner deg utrolig godt. Jeg sov veeeldig lite de tre første mnd. Men, så gikk det seg sakte men sikkert til. Har ingen spesielle råd å gi deg, men vil bare si at det går over en dag. Og det kommer bedre tider. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå