Gå til innhold

Bergen


sillli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg er ekte bergenser:)

 

Er førstegansfødende og har termin 19 mai.. etter siste mens i alle fall, har hørt det er vanlig og få den endret etter ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er ikke sikkert det blir så store forskjellen, med min første så ble det to dager etter menstermin og med andre fikk jeg en uke før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det nok i alle fall sånn ca..

 

Har du tenk på om det blir storken eller kk?..

Veldig greit og diskutere litt med noen som møter samme helsevesen:)

 

Jeg er som sagt førstegangsfødende, så jeg er veldig usikker.

Har hørt vedig mye dårlig om haukeland generelt..

Det er visst en del som reiser til voss..

 

For meg er det plutselig en jungel av ting man skal vite og huske, finne ut av, kjøpe osv..

Blir helt matt:)

 

Tar det ganske rolig enda, og starter med og gå til legen..:) men det blir vist mye og tenke på etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hr født begge mine på storken, så regner med å føde der no og, men er jo voss da, vi har masse venner som reiser til voss, så har vurdert det. MEN, jeg har ingenting negativt å si om haukeland, har fått kjempe god oppfølging begge gangene, så ikke bekymr deg.

 

Ja, er plutselig masse å kjøpe inn, noe er min minste 10 mnd, så alt går videre no ja :) men er veldig kjekt da :)

 

Jeg har vært på ul idag da, for å se hvor langt jeg er på vei pga jeg gikk på p-pillen... så termin 14mai stemte på meg ja :)

 

Hvor gammel er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir nok kjekt:)

Gleder meg litt til og gå i butikker og kikke, jeg må bare huske og invitere med meg min kjære, så det ikke bare blir søstrene hans og vennindene mine som får være med:)

 

Jeg er 21 år, du då?

Bra og høre at noen har noe greit og si om haukeland da, har en tante som er sykepleier og jobber der, men foreløpig er graviditeten vår lille hemmelighet:), så da kan jeg ikke begynne og spørre henne enda..

 

Min graviditet var ikke noe uhell, men tenker likevell at jeg vil vente med og si noe. Så enn så lenge er det kun nermeste fam som vet noe..

Har en mor som stråler mer enn meg om dagen, hun har ønsket dette lenge:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er så kjekt å gå å se, jeg har jo lyst å gå å kjøpr nor no... men er jo alt for tidlig :)

 

jeg er 22, så skal bli tøft med 3 små :S men det ordner seg vel :)

 

vi har heller ikke sakt noe til noen, tenkte å vente til jeg er 10 uker gravid.

er vittig med besteforeldre :) , de blir alltid glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke du var så ung silli, det blir nok tøft med tre barn ja..

jaja, har en venninde som er klar for og dra meg med i den svære nye butikken i åsane allerede på lørdag:)

 

Barnas hus heter den, de har vis masse bra tilbud og greier.. hehehe.

men.., det er jo litt tidlig ennå.

 

Jeg gleder meg masse til og bli mamma:)

Har langvaraig forhold, enebolig med hage og gode jobber begge to så vi bestemte oss for at vi er klar og sluttet med prev..

 

så da ble det slik, jeg trodde jo egentlig at dette skulle ta lenger tid da..

Ble gravid 4 pp jeg.. Trodde egentlig det tok rundt et år!

 

har du fått noen plagsomme symptomer enda? kvalme, smerter osv...

Noen ide om når man skal få det?

Føler ikke annet enn stikkinger og at jeg er veldig oppblåst..

Hadde liksom trodd det skulle være no mer:)

 

Her vet besteforeldrene om det allerede:) De har gått og håpt og ventet så lenge på begge kanter, og de viste at vi prøvde også.

Eneste som ikke vet det er min far, og jeg tror ikke han blir særlig glad så jeg venter i det lengste med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Visste ikke at de hadde en slik avdeling i Bergen. Der vil jeg!

 

Hater tanken på å føde liggende, i slike sterile omgivelser som de viser på "jordmoren". Da går jeg heller ut i skogen og graver meg et lite hull i bakken som jeg sitter på huk over!

 

Å måtte ligge og føde, virker utrolig unaturlig for meg. Det må forlenge fødselen kjempelenge. Man får brukt mage/bekkenmusklene mye bedre når man sitter tror jeg. I tillegg får man litt drahjelp fra tyngdekraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener våre foreldre :) Tror ikke min mormor og morfar blir så glad, men det tar jeg som det kommer.

 

Hen bor du? Vi bor ca 45 min utenfor Bergen, der vi har hus og hage, alt en familie skal ha, samboeren min jobber i nordsjøen, han er 13 år eldre meg, jeg er no hjemme med minstemann, så blir ikke noe jobbing på meg før denne blir født nei :) han eldste min går fulltid i bhg, så jeg koser meg hjemme.

 

Ja, jeg kjøpte ny vogn til minsten på gullgruven på mandag, en qunni freestyle 3xl, kjempe kul vogn, og den kan jeg kjøpe bag til når neste kommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, det er STOR forskjell fra sele vanlige føden på kk og storken. Inne på føden er det skikkelig sykehus, mens inne på storken er det egne store bad på vært rom, ingen sykehus seng, bare en vanlig dobbelseng, og ingen medisinske utsyr. du får bestille deg en omvisningstime. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silli,,

 

Så rart, jeg bor ca 30 min utenfor bergen, og samboeren min jobber også i nordsjøen:)

 

Hehehe, men han er bare tre år eldre enn meg da,.

Så morsomt, kansje vi kan ha "gressenke treff" hvis mannfolka har like rotasjoner:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi ha :)

Min samboer er ute no da, kommer hjem neste mandag, da har han fri i 4 uker.. syns det er litt deilig når de er ute jeg, gjøre nett som det passer meg.

 

idag har jeg vært på ikea, er så mye kult der.... lyst på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Så spennende dette blir. jeg har termin 16.mai. Bor ca 20 min uten for Bergen. Vi får holde kontakten her inne, å møtes en gang!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det:)

 

Litt kjekt å bli kjent med noen i samme situasjon!

Enig med deg silli, det er faktisk kjempedeilig og ha to uker for seg selv, litt kjipt hvis han er ute når fødselen er i gang bare:)

 

Hvilken side av byen bor dere på da? mot sotra eller knarvik..

Jeg bor ut mot knarvik, et lite stykke fra broen (på bergen siden da).

 

Og så må du ikke signere med anonym hvis vi skal kunne holde kontakten, da er det ikke så lett og vite hvem man svarer hver gang...

 

Jaja, har akkurat fått samboer hjem i dag, så jeg får vel gi han litt oppmerksomhet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...