amy_de Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 I så fall hvilken bør jeg kjøpe? Elektrisk eller ikke? Takk:)
betty74 Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Et must vet jeg ikke om det er, men jeg hadde god bruk for min sist, både rett etter fødselen og senere ved barnevakt. Jeg har en elektrisk pumpe, har ikke prøvd manuell, men ser for meg at det må bli slitsomt å betjene? Kanskje noen andre som vet?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hadde Avent sin manuelle da jeg fikk Knøttet, og den var jeg skikkelig misfornøyd med. Tungvint å jobbe med, fikk nesten ikke ut noe (selv om jeg brukte nesespray for å stimulere utdrivingsrefleksen), og den glapp også ofte selv om jeg var veldig nøye når jeg festa den på... Så jeg vurderer faktisk å kjøpe Medela sin elektriske denne gangen. Har hørt mye skryt om den.
vampi1980 Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 jeg har medela elektrisk og er veldig fornöyd med den. det som er bra er at man kan regulere suge styrken. lyden blir man litt halvsprö av men det varer jo ikke så lenge:)
Gjest mor75 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg har Avent sin manuelle. Har ikke brukt den veldig mye. Men fikk veldig bruk for pumpe da jeg fikk svært såre brystvorter ( les blodige)med førstemann. Da leigde jeg en elektrisk pumpe hos en bandagist. Innbilte meg at elektriske pumper var ganske dyre?
Mamzen Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Kjøp elektrisk!! Jeg brukte mye pumpa med nr 1 og med nr 2 aldri...så det varierer veldig om du trenger den eller ikke.
amy_de Skrevet 12. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2007 Høres ut som manuell er bortkastede penger iallefall... Tenker jeg kanskje ønsker meg en elektrisk til jul, de er jo litt dyre. Blir en annerledes ønskeliste i år.. Hehe.. Takk for tips, det er så dumt å handle sånn uten å ha hørt med noen som har peiling
Hormonella Skrangle Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Går det an å kjøpe en elektrisk brystpumpe rett før fødselen, beholde den uåpnet i forpakningen, og heller returnere den om det viser seg at man ikke får bruk for den? Burde jo gå greit så lenge esken er ubrutt...
-Bobsi Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde ikke brystpumpe med første. Tok henne bare med hvis jeg skulle noe sted. Hun ville forresten ikke ha flaske heller. Jeg har ingen planer om å kjøpe pumpe nå heller. Jeg tror dessuten at det faktum at jeg har tatt henne med rundtomkring, har bidratt til at hun ikke har noe problem med å sovne selv om vi ikke er hjemme i hennes faste seng.
r r r Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Brystpumpe er ikke noe man må ha selv om mange syns at det er greit. Har aldri hatt behovet for det selv - enklere å ta babyen med den første tiden og etterhvert går det noen timer mellom ammingen slik at det går an å ta seg en handletur eller noe slikt på egenhånd. Har du behov for å få ut melk ved spreng ol. så kan det også håndmelkes. Veldig enkelt, gratis og ikke så veldig mye å vaske/sterilisere etterpå. Jeg ble ganske flink til å melke rett i en aventflaske (de er vide i toppen)! Uansett tror jeg det er greit å vente til etter fødselen og se etter om man har behov da. Det er ikke så vanskelig å få tak i det man evt. trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå