Gå til innhold

Hjelp! Gallestein.

Freba  - jente08+termin 04/11

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Dette er samme innlegg som på skravlesiden, men jeg trenger hjelp og haper noen kan se dette hos dere som har kommet litt lengre enn meg.....)

Sitter her midt i natten og får ikke sove pga smerter i høyre side. Var hos legen i går og nevte litt smerter og hun tok heldigvis blodprøve for å skjekke om dette er gallestein. Får ikke svar på de før i neste uke... Har bare blitt værre siden jeg var der og nå holder jeg snart ikke ut lengre....

Er nå på utkikk etter info på hva man kan gjøre for å døyve smertene og hva man ikke skal spise for å forværre det hele...... Kan noen hjelpe meg???????? Er desp..... og bare 9 uker på vei så dette kan bli et langt svangerskap...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også dette i begynnelsen, men det kan jo gå over av seg selv. Jeg drakk veldig mye(te , vann, eplejuice og kaffe)og spiste agurk og melon. Salat er ikke noe særlig og feit og sterk mat er fy fy.

Kylling er fin mat. Jeg holdt meg unna melk også. Om du er flink å drikke mye så kan du få rensa systemet og om det er stein så kan den komme seg gjennom systemet også....

Skrevet

Hei du anonyme!

Tror du blander gallestein med nyrestein. For det er ikke mulig å skylle gallesteinen gjennom systemet..

Det finnes smertestillende for gallestein som du må få fra legen, ellers er det ikke noe å gjøre så lenge man er gravid:(.(husker ikke navnet på smertestillende)

Det eneste du kan gjøre er å ligge unna feit mat..

Skrevet

Jeg har hatt gallestein, men fikk det etter fødselen. Du kan få resept på Voltaren. Den hjalp IKKE meg, men kan selvfølgelig hjelpe deg. Egentlig det beste for å sjekke om man har gallestein er å ta ul. av galleblæra.

Hold deg unna sterk mat og fet mat. Hør med lege om hva du kan spise og hva du burde holde deg unna. Ellers er det ganske mye info på nettet.

Masse lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...