Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Sånn på hverdagne mener jeg........... Jenta mi får følgende: -Litt fullkorn bokstavkjeks, kanskje 3-4 ganger i uka. -En og annen gjende-kjeks når vi er hos bestemor, feks 3-4 ganger pr uke. -Saft, tja kankje får hun ett glass pr dag, men hun drikker ikke alt, så kanskje en dl pr dag. -Hun fikk en og annen is i sommer, men det er ikke noe vi har i fryseren til vanlig. Og nå som høsten er her har det ikke blitt kjøpt inn is. Jenta mi får aldrig: -brus-har aldrig fått smakt det -potetgull, fått smake èn gang, likte det, men får det ikke. -Sjokolade, liker det men får det ikke, har fått smake det 4 ganger totalt. -smågodt, marsmellows, annet godteri. -Vi har aldrig kake og slikt her heime, kanskje 1 gang i året. Jeg har venner som har barn på samme alder, og de får betydelig mere snacks enn min jente, som saltstenger, is, muffins, marie, og gjendekjeks, krokodiller, div smågodt, osv. Om ikke daglig, så iallefall temmelig ofte. Er det jeg som er for streng? Jenta er 20 mnd. Hvordan er det med dere?
animal Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Er vel omtrent som deg, bortsett fra at hun aldri får saft, men får litt gjende og marie-kjeks i perioder. Hun har nok smakt sjokolade oftere, men ikke noe fast eller store mengder. Hun får kake når det er noe som feires, og hos oss er det mye oftere enn èn gang i året. Jenta vår er 16 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Min er 18 mnd. Får ikke saft, han vet ikke hva det er pr. i dag heller (drikker vann) Spiser sjelden eller aldri kjeks. Bruker oppskåret frukt som snacks. Elsker det, særlig epler og pærer. Godteri osv. har vi klart å styre unnå foreløpig. Spist is hvis vi har vært på besøk eller i bursdag.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Under sykdomsperiode der å få i poden drikke var viktigere enn noe ble han (desverre) introdusert for saft. Dermed vet han hva det er, og får det sånn innimellom.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg syntes ikke du er for streng:) Er faktisk strengere her... Han får kornmokjeks, kanskje 2 stk, hvis vi skal kjøre bil langt. Og fått smake is (lollipop) 3 ganger, potetgull fikk han når han hadde omgangssyke for å bli tørst (funket som bare det!!), fikk smake skjokoladekake på 1 års dagen sin og i 2 års bursdag til fetteren og det er det han har fått av godis sine første 17 mnd. Han har aldri fått saft eller brus el noe som helst annen godis. Må legge til at han har melkeallergi, og at jeg er veldig opptatt av å begrense inntak av godis så lenge man kan styre det... de oppdager fort nok hva det er:) Men frukt, spesielt epler og fersken elsker han, føler faktisk jeg har gjort noe riktig her:)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jenta mi får mye frukt. Ellers blir det litt kjeks, saltstenger uten salt, kake når vi er på besøk hos bestemødre, og is. Hun ELSKER is. Får ikke sjokolade og smågodt, chips eller brus. Ikke saft, men utvannet eplejuice. Ellers er corn flakes supert som snacks:-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Synes ikke du er for streng. Helt greit å styre unna søtsaker og snacks når de er små og ikke vet hva de går glipp av. Eneste er at jeg tror jeg ville styrt unna saften hvis jeg var deg. Søte drikker er noe av det verste, verre enn kjeks eller kake med samme mengde sukker faktisk. Her får poden en kornmo eller to sånn 3-4 ganger i uka. Og så er han veldig glad i rosiner og annen tørket frukt. Frisk frukt også, det får han flere ganger om dagen. Ellers gir vi ham saltstenger innimellom, sånne riskaker (men de er han blitt litt lei, før spiste han dem nesten hver dag) og lar ham smake potetgull og sjokolade hvis vi skal ha det (men det er igrunnen ikke så ofte). Vi lager sjelden kake, men nokså ofte boller eller vafler eller pannekaker, kanskje han får det en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Vi gjør ikke forskjell på hverdag og helg forresten. Gutten er for liten til lørdagsgodt og vi er ikke de store snopspiserne selv heller.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Ikke noe godis til hverdags hjemme. Kan jo bli vaffel eller kjeks eller noe om vi er borte på besøk og de serverer. På lørdager (vår kosedag) har vi saft til risgrøten, også får hun en liten skål med potetgull eller kjeks til kveldskosen. Ser ikke barnetv enda da, men vi leser bøker og hører på musikk. Mi er 21 mnd, og syns det går helt greit. Orker ikke være hysterisk med tanke på sukker, men ønsker å prøve og holde det til en dag i uka i alle fall:)
trompetisten Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Det som hun får sånn hver uke er: * Elias-potetgull på lørdagskvelden (en liten plastkopp), etter å ha badet * Hun og pappa koser seg med milkshake eller O`boy på søndagmorgonen, med sugerør fra et stort halvliterglass, foran barne-tv. Saft drikker hun ikke, får en gang i blant eplejuice eller Nestle sine fruktdrikker. Fikk litt is i sommer Sjokolade smakte hun på i jula som var Kjeks/kake max en gang i måneden. Liker ikke brus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå