Gå til innhold

Angående mensen/graviditet...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man få mensen og syklene tilbake før man blir gravid, for å få kroppen normal igjen? Eller har det lite å si, og kroppen klarer en ny runde greit uten å ha hatt mensen? Bare lurer.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er jo så individuelt når man får første EL og mensen etter fødsel...noen får det etter 1 mnd, noen etter 1 år. Det anbefales jo å vente minst et halvt år før en blir gravid igjen etter fødsel pga at kroppen skal bygge seg opp igjen, så det er vel mest det en tenker på...ikke om mensen har kommet og evt. blitt slik som før.

 

Selv blei jeg gravid da snulla var 2,5 mnd...da hadde jeg hatt mensen 1 gang før det. Hadde nok ikke utgjørt noe forskjell om jeg ikke hadde hatt mensen. Og kroppen min har faktisk fungert mye bedre i dette svangerskapet enn i det med snulla selv om det blei nokså tette graviditeter.

 

Det er vel mest i tilfeller der man har mista at de anbefaler å vente en syklus eller fler for å prøve igjen.

Skrevet

Ok for det er gått snart 6mnd og ingen mens enda så bare lurte:) har lyst på to tette ser du.. men da tror jeg vi begynner prøvinga nå snart..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Aha! Ville faktisk anbefalt deg å ta en legetime først for å få sjekka jern og vitaminer og sånn i kroppen, så kan du begynne på evt. jerntabletter før du blir gravid hvis du f.eks. mangler det. En er jo ofte kjempetrøtt, spesielt i 1. trimester, og da er det gunstig at kroppen har det den trenger.

 

Og siden EL kommer før mensen, så kan det jo faktisk hende at du ikke får mensen mellom svangerskapene hvis du skal prøve på en til snart...lykke til!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...