hurra1971 Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Utover det helt selvsagte som solkrem, solhat osv, osv...skal jeg ha med pulver som man blander med vann og gir som drikke i tilfelle babyen får diaré/oppkast (det er et glukose elektrolyttpulver, som skal hjelpe med å opprettholde en god væskebalanse - fåes kjøpt på apoteket). I tillegg tar jeg med bakteriedrepende middel (spraygele) som man kan smøre på hendene. Kjekt for å sikre en ekstra god håndhygiene når du er i land med annen bakterieflora. Dette får du også kjøpt på apoteket i en grei liten flaske som du kan ha i vesken. Jeg tar også med dentonox, paracet, termometer og saltvannsdråper til nese og øyne. Dette er jo ting du sikkert får kjøpt mange andre steder også, men får du bruk for det kan det jo være greit å ha for hånden, og slippe og lete etter det på et fremmed sted. Jeg har også planer om å ha med et par fleecetepper som jeg kan legge under et helseteppe når babyen skal ligge på gulvet i leiligheten vi skal bo i. Min erfaring er at det ofte er harde murgulv i "syden" (de teppene kan jo være greie å bruke til andre ting også). Ellers er det viktig (hvis du skal til et EU-land, å ha med europeisk helsetrygdkort. Det kan du bestille på nettet på www.nav.no. God tur!
Vintersol Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Vi tok med bleier hjemmefra. Det er billigere her og så var vi sikre på å få det merket vi er vant med. Pakket det oppi vogna ved innsjekking. Gradestokk/termometer. Kan være greit å følge litt med på temperatur både ute og inne, ikke minst på soverommet. Blir fort litt forskjeller ute i solen, inne i air condition osv. Brukte bakteriedreper (Antibac) både i flytende form, til våre hender, og som våtservietter til å tørke av leker som falt på bakken og andre ting som lillemor likte å tygge på... Parasol til å feste på vogn. Hadde vi bruk for hele tiden. Tåteflaske med vann til flyet. Hjelper på å utligne trykk. Hvor gammelt er barnet ditt? Vi fikk ta med barnesetet inn på flyet og sette det i setet ved siden av oss. Der sov snuppa(6 mnd) mesteparten av turen, og det skal visstnok være minst like sikkert som å ha dem på fanget. God tur!
afrodite79 Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Våtservietter!! Gikk mye av dette på vår tur og de der nede er VELDIG parfymerte. Ellers henger jeg meg på det de andre har satt opp:)
Søskendrøm<3 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Siden dere skal fly burde dere gi barnet nesespray før flyet tar av. Skal visst være bra for ørene.
LINDA*** Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Har en link jeg adda til favoritter i sommer: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9931448 Gooooood tur "anonym"
~~¤April baby¤~~ Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Sol hatt med solfaktor 50 i,fåes kjøpt på apoteker og barnebutikker. Det blir jo så man bærer de små med seg rundt omkring i solen. Ellers hadde vi stoooooor suksess med å ha med et lite plaskebasseng som tulla satt oppi under parasollen. Så lite at det er plass til babyen og noen leker,vi hentet vann i fra dusjene så det ikke skulle bli så mye klor vann på henne. Nå kommer det jo ann på hvor gammelt barnet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå