Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg er ikke så god på å beregne matmengden til mini enda og det hender seg at jeg lager for lite. Jeg har kokt, avkjølt vann i kjøleskapet og fyller dette på kokte flasker som varmes i microen. Spørsmålet er ... dersom jeg lager for lite, må jeg da ta en ny flaske for å lage det siste lille som trengs, eller kan jeg bruke den samme flaska? Det er jo ikke som om det er noe som blir stående, og det er jo ikke store mengden melkerester som varmes opp igjen ... det føles så bortkastet å bruke ny flaske for noen få ml., men så vil jeg jo ikke at gullet skal få i seg noen gufne bakterier heller!
snirkeline Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Når det skjedde her brukte jeg samme flaska.Det lages jo med en gang,så kan ikke skjønne at det skal gjøre noe.Han reagerte tydeligvis ikke noe på det. Hadde vært noe annet om flaska hadde stått en stund...
snartmammapåny Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg har somregel laget rikelig så jeg skal være sikker på at småen får nok, men så har han alltid vært plaget emd liten vektoppgang. Men hender jo at jeg og lager forlite. Om melken er helt ny (bare blitt lagd og drukket med en gang) og jeg er sikker på at bakterier ikke har formeret seg i den så bare fyller jeg på med vann og lager i samme flaska. Jeg har forhørt meg både med hs og de som jobber på barneavdelingen på sykehust og de sier at man kan varme opp melken i vannbad dersom den blir kald innen den timen den er holdbar. Så da antart jeg at det er greit å lage litt ny melk oppå den gamle(er jo ikke snakk om mange restene). Om du regner denne timen på den nye flaska fra da du laget melken i flaska førstegangen så er du nok rimelig sikker;) Ble litt klomsete skrevet dette, men håper det var noenlunde forståelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå