Tubbies Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg ser et anna innlegg her ang. å grue seg til etterriene. Jeg hadde ikke etterrier på føden, men(!!) ... Jeg hadde veeldig melkespreng men fikk ikke ut melka da jeg kom hjem fra sykehuset. Derfor fikk jeg sånn nasespray som skal få melka til å utdrives lettere. Denne nesesprayen skal dere bare sprute en spray i ett nesebor!! Jeg tok en i hvert nesespor, og bivirkningene av for mye spray var etterrier. Jeg fikk noen voldsomme etterrier av denne, og vil derfor bare minne dere andre om å bruke sprayen rett. Så bare et tips hvis dere må til med sånn spray - husk kun en spray i ett nesebor!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 du hadde nok fått etterrier med eller uten spray, når melka kommer enten babyen suger eller du får den ut på andre måter stimuleres livmora og vil da trekke seg sammen; ergo; etterrier.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Nå hadde jeg etterrier kun i timene rett etter fødsel jeg da, så de var intense når de sto på, og hadde ikke noe med amming å gjøre i det hele tatt. Hadde forøvrig ks og hadde ikke kommet igang med amming heller så...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Ja en får det uten også, poenget mitt var bare at en får det også når livmora blir stimulert av amming e.l.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Det er hormonet Oxytocin som skilles ut i kroppen etter fødsel, og sørger for etterrier og sammentrekning av livmor. Det samme hormonet utløser utdrivingsrefleksen ved amming. Syntocinon inneholder syntetisk Oxytocin. Derfor virker da hovedinnleggers innlegg logisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå