Gå til innhold

Er biting i bhg vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får litt intrykk av personalet at "det er sånt som skjer" i bhg.....

Nå er gutten vår bitt ca 8 -10 ganger på ca 3 mnd..... Flere av gangene så det blør....

Er dette slik en må regne med i bhg?

Hadde regnet med lugging, dytting, slag og kanskje ett bitt, men ikke dette....

Er jeg naiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye biting er nok ikke normalt,, men vil tro at biting, slåing, sparking, lugging, klyping og kloring er veldig normalt :) særlig blandt de minste som ikke kan uttrykke seg verbalt.

Hadde datteren min blitt bitt til blods så mange ganger på så kort tid så hadde jeg nok tatt det opp med barnehagen. Men 1-2 ganger hadde jeg ikke brydd meg om, hun hadde sikkert fortjent det hehe :)

Tror det skal godt gjøres å ha et barn som ikke har gjort et annet barn vondt iløpet av en barnehagekarriere :)

Skrevet

På småbarnsavd. må en regne med at barna kan bite hverandre. Har inntrykk at det oftere skjer mellom gutter. Minsten min og en annan gutt på avd. bet hverandre av og til. Begge var veldig like, hadde et dårlig utviklet språk....begge kunne en skylde på. De sa aldri til oss hvem som bet, men forklarte situasjonen. Etterhvert kom vi i snakk med foreldrene til den andre gutten, og det var slik vi "fant" ut av det. Da var de 1,5 år gamle. Det tok slutt i løpet av året, og de tok det alvorlig. Ped. leder sa at det sjelden er umotivert biting dvs. at en passiv part blir involvert. Når de har utviklet språket bedre uttrykte de seg verbalt og kunne forklare t.d at noen sniker.

Synes det høres litt mye ut 8-10 ganger. Er det samme person som biter?

På stor avd. forventer jeg at biting nesten forsvinner helt.

Skrevet

Ja, det er samme barnet. De er 2,5 år gamle. det dreer seg om krangel om leker. Den ene har noe den andre vil ha (begge veier) også blir det dytting og slossing og så biter detter barnet. Ingen av dem er nok mer uskydige enn den andre.

Skrevet

8-10 ganger er jo litt i drøyeste laget. Gjør ikke personalet noe med dette?

Min eldste datter ble bitt to ganger på kort tid, da hun ble bitt en tredje gang til blods av samme unge, tok personalet affære. Etter dette er hun ikke blitt bitt en eneste gang.

Litt biting hører nok med, og vil nok skje fra tid til annen. Men 10 ganger på 3 måneder, det var veldig mye! Rart ikke personalet tar tak i dette. Ville snakket med dem om jeg var deg.

Skrevet

Er det bare de to som smeller sammen? For vår del har minsten vår aldri komt i konflikt med noen andre enn denne gutten. De er både perlevenner og så hater de hverandre... Føler at de ble lettere å snakke om dette siden det bare var de to involvert, og at begge bet. Biting kan jo skade andre skikkelig, men ped. leder sa at for barn var det vanskelig å skille mellom lugging, kniping, biting osv. Men vi som foreldre reagerer mer på biting, selvsagt. Om det bare er de to kan jo kanskje personalet prøve å skille dem fysisk. Tror dette får en naturlig slutt når barna vokser litt til, og spesielt om barnehagen setter inn litt tiltak.

Min eldstemann kommer aldri i trøbbel, men er blandt dem som kan irritere vettet av noen til de ekspoderer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...