ღDidrikmamsenღ Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 I noen barnehager er det slik. Men de fleste har som regel sin egen bursdagsfeiring i barnehagens regi. Da storesøster ble 5 år her nettopp ønsket hun seg taco, og de laget taco til alle på avd. De får ønske seg en matrett hver, ikke sukkerting da
trompetisten Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Ikke i vår barnehage. Der får bursdagsbarnet gå med ei krone hele dagen, og sunget for. Ellers ingen oppstuss. Eller ekstra mat og greier. Takk og pris. Men barnehagen lager en felles lunsj med dessert (gele, is etc) til hele barnehagen siste fredagen i hver måned. Og bursdagsbarna i den måneden gjort litt ekstra stas på..
ApriIbaby Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hos oss er det opp til foreldrene, og vi er enige om at barna skal få kose seg litt ved festlige anledninger - heldigvis. Jeg ønsker at min barn skal få et normalt og avbalnsert forhold til kaker etc... Det er en del av livet.
Gjest ->>- Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Varierer. Spør i din barnehage hvordan de bruker å gjøre det.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 I vår barnehage kjøper de inn frukt sånn at alle barna får det likt på bursdagen
Gjest Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 tror det er viktigere for barna og foreldrene i vår barnehage, enn de ansatte. Men alle har med noe, og siden søtsaker er vanlig hos oss tror jeg alle barna forventer kake.
Mom2Two Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Hos oss tar man med noe. Varierer veldig hva det er, noen tar med kake, noen ispinner, noen frukt eller lunsj. Jeg har begynt med å sende med lunsjmat i stedet for til minsta. Men det er mest fordi hun er mer glad i slikt enn i kaker og søtsaker. Eldstemann brukte å ta med sjokoladekake, men et par år lagde jeg pizzahorn, men det var mye jobb å lage to pizzahorn til hver, så måtte man lage et vanlig fyll og et vegetarfyll osv., men de ble satt utrolig pris på da!! Går jo an å sende med pølser med brød f. eks?
trollmamma Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Enig med deg Aprilbaby. Synst det er blitt litt vell hysteriskt. Når dei lager ei platekake i bhg og deler på alle barna, så blir det jo ikkje store kakestykket til kvar. Her er det bhg som står for kake/is/boller (barnet får velge.) De ansatte baker sammen med barna. Veldig deilig å sleppe å tenke på slikt.
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Barnehagen ordner med bursdagsfeiring hos oss.Før var det foreldrene som tok med kake/is/gele, men vi fant ut at det var like greit at barnehagen ordnet dette.Da slapp vi at alle tok med det samme, og vi kunne sjonglere litt på hva vi lager. Barna er også med og baker og hjelper til, dette er jo veldig stas.Bursdagsbarnet er med og bestemmer hva som skal bli servert.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 forventes ikke her,for her har de en egen meny i bhg hvor de barna som er stor nok til å si ifra selv hva de har lyst på gjør det,hvis ikke så sier foreldrene ifra,så lager de mat og koser seg i bhg,de får krone med bilde av bursdagsbarnet og han/hun sine interesser på,synger og henger opp flagg ute (sånn liten flagg for å ha på stang på veggen) men om vi vil ta kaker eller is med så er vi velkommen til det. Den menyen som de har i bhg har alt fra sveler til pølser m/mos,pølser og spahgetti,pizza,ja..kommer ikke på alt nå. men synes det er så greit med en slik meny,for da har de jo spist varm mat,pluss man føler ikke at man må ta med kake,og kanskje lage ekstra til noen som ikke tåler ditt og datt,de tar de høyde for her i bhg,derfor denne menyen,så lager de annen mat til de som ikke tåler forskjellige ting.
Eliise Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Vi skal ikke ha med noe... Vet ikke hvorfor, men de unskyldte seg sånn etter at noen andre hadde hatt bursdag og hadde sendt med kake til barnet. De sa at det var ikke meninga at de skulle få søtsaker. Men jeg regner med de finner på noe annet lurt ved bursdag! Ser ikke poenget med at barna skal ha med kake og sånn, med mange barn, blir det jo kake ganske ofte. Og de som har bursdag feirer jo gjerne hjemme med venner og familie, så det blir jo nok av søtsaker uansett! Og jeg er ikke sånn hysterisk på søtsaker.... Det er klart barna skal kose seg når de har bursdag ;-)
Kamomille Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Det varierer nok veldig fra barnehage til abrnehage. Du burde spørre hva som er vanlig i deres barnehage. her er det opp til froeldrene, men de fleste har med dnoe. Det kan være kake, kjeks, gele, fruktsalat, is osv. Alt etter alder på barna....
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Hos oss er det vanlig å ha med enten frukt eller grønnsaker. Vil helst ikke ha så mye kaker. Tror boller å sånn er greit. Jeg lagde fruktsalat med vaniljesaus.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Barnehagen lager krone og gjør stas på barnet med sang og gratulasjon. Foreldrene har med no ekstra om de ønsker det. Jeg vil gjerne ha med noe på bursdagen til dattera mi, det terenger ikke være kake, men kan godt være det. Alle ungene i bhg er over 18 mnd, så ett lite kakestykke, en vaffel eller en bolle er ikke farlig synes jeg. Men, om noen foreldre tar opp at de ikke synes noe om det, retter jeg meg selvfølgelig etter det.
Har to nydelige jenter Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 I barnehagen vår lager de "bursdagsvafler", før hadde foreldrene med kake el., men dette syns visst ikke ledelsen noe om... Skal sies at hos oss så får barna varm lunch hver dag, så for dem ville det ikke være "spesielt" å få varm mat på bursdager...
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 i barnehagen vår får bursdagsbarnet krone som de får være med å velge hvordan skal se ut, det henges ut plakat og flagg så alle som kommer ser hvem som har bursdag. de synger bursdagsangenpå avdeinga, så går de i bursdagstog to de andre avdelingene der bursdagbarnet går først med flagg i handa. der blir de også sunget for. så er det en liten klump is eller gele etter lunsj. barnehagen ordner alt. kjempefin bursdagsfeiring!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå