Marianne87 Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 hva tror dere stemmer for dere? er det noen spesielle grunner til at dere tror den ene er rettere enn den andre? Og dere som har født, hvem termin stemte? Jeg har selv 2 uker forskjell på terminene og lurer fælt på når gutten kommer
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Forrige gang hadde jeg menstermin 9 dager før ul-termin. Jeg stolte på min egen og fødte også da. Nå har jeg også menstermin 9 dager før(om 6 dager) så jeg satser på at jeg føder da
Marianne87 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 ok =) For de kan vel ta feil om ultralydterminer også? fostere forandrer seg jo forskjellig... Jeg har også veldig på følelsen av at mensterminen er riktig men er så rart å ikke vite sånn ca når barnet skal komme:p
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 De sier jo at det kan være 14 dagers slingringsmonn....altså at det kan svinge 14 dager før eller etter ul-termin. Jeg stoler på min egen termin jeg
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Jeg hadde menstermin 28 februar og var ganske sikker på at den stemte. Det trodde både lege og jordmor også. Men de på sykehuset var fast bestemt på 18 mars (så nesten 3 uker i mellom). Fikk rier 2 mars og gutten kom tidlig på morgenen 5 mars. Han var 3275, helt normalvekt, så jeg vet ikke hvem som stemte, men ganske sikker på min egen termin. Men "krangla" mye med de på sykehuset om dette..
yellowhåpefull Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Ha blitt satt tilbake ca 14 dager på alle de tre svangerskapene. 1 fødsel: Keisersnitt 4 dager før ul-termin. ( her var jeg veldig usikker på mens - termin pga. uregelmessig mens ). 2 fødsel: Kom 3 dager etter mens - termin og 11 dager før ul - termin. 3 fødsel: Ikke vært ennå, men jeg heller til min mens - termin ( også pga av eggløsningstest + når jeg testet positivt på gravi - testen og tidlige ul i svangerskapet. Syns personlig det er litt vanskelig å forholde seg til terminer som spriker med 14 dager...er jo liksom en stund det da...:-p...
Marianne87 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2007 synes det er vanskelig å forholde seg til det selv jeg. er jo ganske lenge 2 uker forskjell. er redd for å gå for lenge overtid. hvis menstermin stemmer og jeg skal gå 14 dager over ultralyd termin kan jeg jo være nesten 3-4 uker på overtid. det høres skummelt ut. Synes det også skulle vært unødvendig å måtte "mase" på legene for å bli tatt seriøs på at en er sikker på egen termin. men men tiden vil vise:p
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 her er d 8 dager imellom.. men trur litt mer på ul termin. men noen dager før kan oxo stemme, hadde nesten glemt d jeg. har lixsom bare gått ut ifra ul termin.. men takk for påminnelsen. kansje termin er litt tidligere:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Første gang: MT 23, ULT 26, fødte 19 Andre gang: MT 14, ULT 16, føder forhåpentligvis før begge....
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Snakk med jordmoren din! Jeg var også veldig redd for det du nevner, det å gå på overtid.. Hun tok meg seriøst, å skulle sjekke modning når det nærmet seg menstermin. Jeg hadde også mange ul. Skulle også ha en ul 14 dager etter menstermin (om ikke babyen var kommet). For jeg fikk i allefall høre at de kalte det et risikosvangerskap. Ikke fordi noe var galt, men pga. terminene..
Bdancer Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Jeg tror mensterminen min stemmer. Jeg hadde bare sex en gang den måneden så jeg vet at unnfangelsen ikke kan ha skjedd så sent som UL-terminen tilsier. Jeg tror fostrene vokser litt i rykk og napp så tror ikke målingen alltid stemmer.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 ja.har menstermin 29okt men u.l termin 16 nov og hvet at det kan ikke stemme i det hele tatt.har egen termin på ca 9-10 nov iallefall. ved min første visste jeg når barnet var laget og kunne da telle meg frem til antatt termin til mellom 18-21 februar men fikk termin 27 februar.gikk 15 dager over og legene ville ikke høre at det var feil termin.gutten var mye dårlig første dagene og jeg fikk da beskjeden om at:ja du har vel gått for lenge med han i magen da.....!da var jeg seriøst sint.hadde jeg sagt fra hele tiden at den ikke stemte.jeg var nemlig med barnefaren bare en helg,men fikk beskjed om at neida jeg husket feil.de hvet jo så forbasket bedre en oss selv om sånne ting eller hva:O(
Ringsaker84 Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Jeg har menstermin den 25. september og ultralydtermin den 2. oktober. Av en eller annen grunn har jeg hele tiden hatt en følelse av at det er menstermin som er den riktige. Så krysser veldig fingrene for det. :-)
Maren-mi Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Vil bare tilføye at min mens termin er 19 september, og UL er 17 september. Ble da satt tilbake to dager. Hvilken som er riktig har jeg ingen formening om, men jeg har hele tiden sakt til folk at det 17 som er datoen.... så skal bli spennende å se. Her er det ihvertfall rolig ennda...5 dager igjen til dn 17 nå da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå