Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Når det er litt 0,5% yoghurt i den... halvt beger på 2 liter ca....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 kommer an på om du lager selv eller kjøper. Men frukt er jo ikke sånn heidundrande sunt da.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Finnes det 0,5 % yoghurt? Jeg har akkurat laget tidenes beste tzatziki, og her er det 10% tyrkisk matyoghurt som gjelder, og jeg synes fortsatt det er en sunn sak.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Nei, vet jo at det ikke er kjempe sunt, så derfor jeg spør.... Ikke at jeg drikker veldig mye av det heller da, for den del. Er sånn lagd selv...
Himmelblå Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Tyrkisk matyoghurt er fantastisk godt. AAAAAAAH!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Tipper den ligger på ca 50-70 kcal pr 100 gram, kommer an på hva slags frukt du har brukt. Bær er mindre næringsrikt enn feks druer og banan.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Hm, ja... Er ikke noe man skal drikke for mye av... Men jeg synes nå det er godt;-) Må kanskje få unne meg noe en gang i blant:p
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Det er sunt, godt og mettende. Hvis man lager selv. Bruk mager yoghurt og masse frossen frukt. Hvis vekttap smaker best går den an å bytte ut juice med litt sterk, sukkerfri saft.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Om smoothien er usunn eller ikke kommer jo ann på hva du stapper i den. Jeg bruker frosne bringebær og jordbær og blander ut med sprite zero, sunt nok til å ha en og annen gang etter min mening, men så er ikke jeg livredd for kunstige søtningsmidler heller.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Det som er i smoothien er eple, banan og jordbær... Sammen med da bittelitt 0,5% yoghurt og bittelitt fun-light appelsinsaft... For at den skal bli litt mer flytende... Tenker ikke vekttap, tenker bare om det er veldig usunt. For da vil jeg ikke drikke det egentlig;-) Men blir jo veeeldig sjeldent da, uansett.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Nå har jeg fremdeles ikke forstått om du ironiserer over sunnhetsfantastene eller ikke.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Generelt lurer jeg bare på om det er usunt.... For jeg har hørt både det ene og det andre... Ironiserer ikke over noen sunnhetsfantaster nei... Virker det sånn?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Jeg skjønner bare ikke dette - med fettfri yoghurt og frukt, hvor ille kan det bli?
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Nei, det er ikke usunt i moderate mengder. Men når folk her inne svarer setter de ofte likhetstegn mellom sunt og slankende, og det behøver jo absolutt i være det samme.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Jeg mener bare usunt-usunt. Det er ikke viktig om det er slankende, skal ikke være det. Jeg har nemlig hørt fra to som har påstått at smoothie er ekstremt usunt... Jeg har alltid trodd at det er relativt sunt såfremt man ikke stapper i seg 4 liter, men bare et glass en sjelden gang.... Men siden de påstår noe helt annet, bare derfor jeg lurer... Yoghurt er vel ikke spesielt sunt, og jeg vet at det ikke er bra med for mye av visse type frukter... Bare derfor jeg lurte - for å få bånn i saken... Hvem har rett liksom, hehe.
Gjest ->>- Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Sunt er nok et av disse relative ordene. Jeg mener ikke en slik smoothie du beskriver er usunn. Ti slike er neppe særlig bra. Alt med måte, liksom.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Jo det er sunt. (så lenge man ikke stapper for mye sukkerholdige matvarer i den) Begrunnelse: det inneholder masse vitaminer, antioksidanter og andre sunne næringsstoffer. Men som du sier i store mengder blir det for mye fruktsukker. Bruker man naturell youghurt er det fettet fra den som er den usunne delen, men noe fett er også gunstig i et sunt og balansert kosthold.
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Jeg tror man kan si Yoplait sin magreste yoghurt er sunn. Jordbær er sunt, isbiter er sunt, epler er sunt, blåbær er sunt, pærer er sunt.. Banan burde man kanskje være forsiktig med. Fiber, antioksidanter, kalsium, superlure melkesyrebakterier, masse vitaminer og karbohydrat som får kroppen i gang. Skjønner ikke hva det er å syte over jeg
Gjest Skrevet 11. september 2007 #20 Skrevet 11. september 2007 Hehe, greit;-) Men da vet jeg det!! Så kan jeg drikke et glass til med god samvittighet.... Men som pilen sier, alt med måte... Hadde ikke tenkt å helle i meg 25 glass;-) Men godt er det! Takk for svar:)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. september 2007 #21 Skrevet 11. september 2007 JO hell i deg 25 glass så får du renset kroppen både den ene og andre veien.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #22 Skrevet 11. september 2007 Kan ikke skjønne annet enn at det må være kjempesunt, i hvertfall om du bruker youghurt naturell - den er det jo ikke noe sukker i. Er jo ikke store mengden med fett. Og en kjempe C-vitamin bombe!!! Bare sunt det - særlig på denne tiden av året. Drikk med god samvittighet. Du kjenner jo også når du blir mett. Da kan det være greit å ikke drikke mer...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #23 Skrevet 12. september 2007 Og hva om det var bittelitt fruktsukker i den og bittelitte granne fett - dette er ikke gift, men stoffer vi bruker til å drive kroppen vår. Smoothie inneholder generelt sett masse vitaminer og mineraler som kroppen vår har godt av. Er det ikke blitt et utrolig hysteri rundt mat - inntaket til mennesker i dag ?
Ædiggedædiggedumæhæ? Skrevet 12. september 2007 #24 Skrevet 12. september 2007 Kan noen si meg hva jeg kan ha i en smoothie? En god blanding lixom?
Storebror & Lillebror Skrevet 12. september 2007 #25 Skrevet 12. september 2007 En god blanding er f.eks. masse frosne blåbær, litt vaniljeyoghurt, litt blåbærbiola og litt mynte (friske urter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå