jiha Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 har tatt en tablett phenergan hver dag i d siste=( kan ta to.. men er så utrolig redd for at jeg har skadet barnet... er det mange som har brukt disse tablettene?
Erisa* Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Er ikke det et antihistamin? Tar du det mot kvalme eller allergi? Det vi har lært på studiet, er i alle fall at man ikke har noen grunn til å fraråde gravide å bruke antihistaminer, inkludert de nyere, som Clarityn og Zyrtec. Det du tar virker som et eldre et, dvs at de har mer erfraring med det, og har enda ikke funnet skadevirkninger for fosteret. Kan jeg spør hvorfor du tar det?
jiha Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Takk for svar=) tar det mot svangerskaps kvalme, og er jo i samråd med lege.. eller lege har skrevet d ut til meg.
Erisa* Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Tror ikke du trenger å være bekymret, altså. Det er som sagt et etablert medikament som man har lang erfaring med (såvidt jeg vet i alle fall). Mamma brukte antihistaminer hele første delen av svangerskapet når jeg lå i magen, og det har gått veldig fint med meg, i alle fall! Men for all del, jeg forstår bekymringa! Jeg er allergisk og har brukt antihistamin mot allergien min, selv om man ikke var helt sikker på om det skulle gå greit eller ikke. Men nå i høst har en av legene som er med på å skrive legemiddelhåndboken sagt til meg at antihistaminene er trygge for gravide. Så jeg tror vi kan føle oss trygge begge to:)
jiha Skrevet 11. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2007 tusen takk for seriøst svar=D hjalp veldig! da kan jeg slapp litt mere av;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå