Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Gjør det lenge vondt i stingene? Er det vondt å gå? Hvordan gjør dere det etter å ha vært på do?
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Eg huska eg var sååå redd for at det skulle gjere vondt å gå på do..men det gikk bedre en forventa! Heime hadde eg alltid vann stående som eg skylte med i stedet for å bruke papir. På sjukehuset har de "vannslange" som en bruke, følte det hjelpte å fortynne urinen med vann;0)..men mulig det var psykisk! Gjor ik særlig vondt å gå heller...berre ømt på en måte. Det verste var å sette seg ned, då kjende en stinga og at det var komt ut en beibi der. Men alt i alt synest det gjekk veldig bra, men dette kan nok variere.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg revnet maaaassseee. Helt bak , frem og hele skjeden , opp til livmora. Men tro det eller ei; det gjorde ikke vondt!!!!! Jeg kjente at noe ga etter ,men det gjorde ingenting; åpningsfasen var det som gjorde vondt. Jeg ble jo lagt på operasjonsbordet i noen timer og dagene etter gikk helt greit. Jeg benyttet meg av dusjen på fødeavdelingens toaletter. En liten sak som henger ved hvert toalett, som man kan skylle seg i skrittet mens man tisser og etterpå. Greit å spise svisker o.l. så avføringa glir bedre, men man er litt bedøvd noen dager der nede (syntes jeg i alle fall) så det gikk greit. Stingene kjente jeg ikke noe særlig av. De forsvant etter hvert av seg selv. Det var ikke ekkelt å gå... Det er ikke sikkert du revner om jordmor støtter godt. Hos meg hadde jeg en "hands-off-jordmor" fra sverige og da gikk det som det gikk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå