NickNoLte Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hvor lenge var dere hjemme fra jobb / bhg? og hvordan gjorde dere med egenmelding/sykemelding??
roxanne Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Datteren vår skal opereres snart. Hun skal være hjemme fra barnehage i 2 uker. De første dagene bruker vi "sykt barn". Ellers så er vi så heldige (?) at vi jobber turnus. Så vi jobber ikke samtidig i denne perioden. Ellers så måtte vi ha tatt av "sykt barn" kvoten.
NickNoLte Skrevet 12. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2007 egenmelding tenker du? ja, da bruker vi jo op kvoten våres da... er det ikke 10 dager i løpet av et år? vi har jo brukt litt før og. er det 10 dager pr barn forresten?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Min datter fjernet mandlene i januar. Hun var hjemme fra barnehagen i ti dager. Vi brukte av "sykt barn"-dagene. Hver av foreldrene har ti dager i året de kan ta ut for å være hjemme med sykt barn.(Det er ikke ti dager pr. barn - men ti dager pr. forelder.)Dagene følger kalenderåret. Vi fikk et skriv fra sykehuset der det sto at barnet var blitt behandlet den og den datoen og at hun måtte være hjemme fra barnehagen i ti dager etter inngrepet. Dette skrivet kan vi vise fram for NAV dersom vi skulle gå tom for dager, da vil vi få noen dager ekstra. I vårt tilfelle har det ikke vært noe problem, da jeg er hjemme med baby. Jenta mi er dessuten aldri syk lenger. Ofte feber, forkjølelse og ørebetennelse før - nå er hun bare litt snørrete noen dager i ny og ne - har fått en "ny" unge.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 du må bruke sykt barndagene som alle her sier! jeg var hjemme i 10 dager da sønnen min tok sine. jeg har fått et helt nytt barn! snorker ikke, puster ikke som et lokmotiv, og ingen flere ørebetennelser:) det gikk kjempe bra med han etter oprasjonen, han var selvfølgelig sløv etter narkosen, men i fin form dager etter. han fikk jo også paracet hver 6 time, også om natten så han ikke skulle ha vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå