Gjest Lenchen Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Skal egentlig tilbake til 50% stilling på torsdag etter 2 uker sykemelding. Jeg jobber som avd.leder i barnehage, og arb.giveren min sier at det er vanskelig å få til at jeg skal jobbe kortere dager pga at det da er vanskelig å få sette inn vikar for de resterende 50%. I.o.m at jeg har en lederstilling så bør/må lederen(rne) jobbe 100% for forsvarlig drift. Hun ønsker at jeg tar opp med legen min om jeg kan gå ut i aktiv sykemelding for gravide og heller komme når jeg orker. For da kan de ansette en pedagog i en 100% stilling i tillegg til meg. Og i.o.m at jeg har bekkenløsning, så er det så ustabilt i forhold til når jeg kan komme på jobb og når jeg er for dårlig. Har noen av dere en sånn type sykemelding? Fungerer det greit?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jeg går i aktiv sykemelding på 3 uka nå. Fungerer yppelig for meg. Har også 50% stilling. Da går en vikar oppå meg og de dagene jeg er for dårlig for å jobbe har jeg ingen dårlig samvittighet for.
purple Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 har ikke gjort det selv men ei jeg kjenner går aktiv sykem. nå. Hun går halve dager og utfører ikke arbeid som er tungt på jobb. Jobber oppå de andre og kan ta det rolig så det fungerer bra for henne. Hun har bekkenløsning.