Gjest Lenchen Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Skal egentlig tilbake til 50% stilling på torsdag etter 2 uker sykemelding. Jeg jobber som avd.leder i barnehage, og arb.giveren min sier at det er vanskelig å få til at jeg skal jobbe kortere dager pga at det da er vanskelig å få sette inn vikar for de resterende 50%. I.o.m at jeg har en lederstilling så bør/må lederen(rne) jobbe 100% for forsvarlig drift. Hun ønsker at jeg tar opp med legen min om jeg kan gå ut i aktiv sykemelding for gravide og heller komme når jeg orker. For da kan de ansette en pedagog i en 100% stilling i tillegg til meg. Og i.o.m at jeg har bekkenløsning, så er det så ustabilt i forhold til når jeg kan komme på jobb og når jeg er for dårlig. Har noen av dere en sånn type sykemelding? Fungerer det greit?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jeg går i aktiv sykemelding på 3 uka nå. Fungerer yppelig for meg. Har også 50% stilling. Da går en vikar oppå meg og de dagene jeg er for dårlig for å jobbe har jeg ingen dårlig samvittighet for.
purple Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 har ikke gjort det selv men ei jeg kjenner går aktiv sykem. nå. Hun går halve dager og utfører ikke arbeid som er tungt på jobb. Jobber oppå de andre og kan ta det rolig så det fungerer bra for henne. Hun har bekkenløsning.
Ulldott Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Jeg er også ped. leder. Jeg begynner i aktiv sykemelding i dag, har gått 50% sykemeldt i en mnd nå. Jobber på småbarns avdeling og har bekkenløsning, ikke den beste kombinasjonen... Har måttet jobbe hele dager slik at personal kabalen skal gå opp. Dette har ikke vært bra for bekkenet, ser derfor frem til å bare gå på toppen og være en resurs for de andre i stede for en belastning. Ikke kjekt å alltid være den som alle må ta hensyn til (Kan ikke løfte, bøye meg ol...ganske hemmende.) Nå får jeg konsentrere meg om skrive arbeid. Det har ikke vært lett å få gjort alt når jeg kun jobber 50% og bare har halvparten av den ubundne tiden til å gjøre 100% av arbeidet på. Jeg skal også være på avdelingen å hjelpe til der det trengs! Gleder meg! MVH
Gjest Lenchen Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Det høres bra ut. Håper det går i orden å få til en slik ordning hos oss også. Jeg også må jobbe fulle dager for at kabalen skal gå opp, og det sliter nok på...
Gjest Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jeg jobber selv i barnehage som pedagogisk fagleder og jeg var i en periode aktivt sykmeldt. Det var ikke noe problem for hverken meg eller jobben. For oss så var det en super løsning og jeg vil anbefale det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå