Gå til innhold

Stakars lille babyen min

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hun er bare 3 uker, og hun kaster opp nesten etter hvert måltid.

Var hos helsesøster i dag, hun er ikke syk, men hun kaster altså opp. Helsesøster trodde det kanskje kunne være pga at hun får for lite mat så nå skal hun vekkes og ammes med maks 3 timer mellom hvert måltid, gjerne mindre. Og hun skal ha minimum 1 runde med mme i døgnet(servert etter brystet).

Som mamma blir jeg superstressa når hun vrenger seg av smerte og så spruter maten ut av munnen hennes. Da er jeg glad pappan er her og kan hjelpe meg. Håper det blir bedre snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørets helt fælt ut. Leste det og kom på en venninne som hadde en baby som gjorde det samme, der var det noe med spiserør,tarm åh husker det ikke helt. Men altså noe som ikke fungerte som det skulle, gikk ned i vekt og sprutet opp hvert måltid. IKKE meningen å skremme deg altså men tror jeg ville hatt en prat med barnelege. For det er jo stor forskjell på gulping og spruting som du beskriver. Lykke til og håper det ordner seg!

Skrevet

Ikke for å skremme jeg heller, men det der hadde jeg tatt med barnelege! Det kan være noe med at overgangen mellom magesekken og tolvfingertarmen er for trang.

Gi helsesøsters forslag en dag eller to for å se om det hjelper, hvis ikke hadde jeg dratt til lege for vurdering der!

Lykke til, og god bedring til litj-pia di!

Skrevet

Ja, jeg måtte bare slå det opp i alt om barnet for husket å ha lest noe. Der står det om sprutbrekningner og det er altså noe helt annet enn raping med melkerester og vanlig oppkast. Mer som en eksplosjon. "Det kan være en en feil ved muskulaturen ved overgangen fra magesekken til tynntarmen og melken kommer opp igjen fordi den ikke kommer ned. En baby som gjør dette til stadighet vil miste mer næring enn det som er forsvarlig og kan lett rettes ved en operasjon. ". Venninnen min fikk ikke hjelp hos hs, de sa det var normalt og hun bare visste at det var feil (var ganske ung mor så ble ikke alltid tatt på alvor) og baby gikk mye ned i vekt før de fant ut av det.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Legen på helsestasjonen så ikke på henne, men var involvert i "saken" Jeg gir jenta mi så lang tid før jeg tar kontakt igjen. er det ikke bedre i løpet av natten/morgendagen tar jeg kontakt igjen med helsestasjonen. er jo ikke riktig at hun skal være utilpas etter alle måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...