Gå til innhold

Forkjøla baby

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt forkjøla, og såklart smitta stakkars Mia :-/

Hun har ikke feber, og virker så langt pigg men snørra renner og vi nyser om kapp. Jeg har hatt litt feber, så jeg kan vel forvente at hun også får det. Hun har problemer med å sovne nå, ligger og sutrer uten smokken fordi hun ikke klarer å puste med den. Noen med tips til hva jeg kan gjøre? Har prøvd nesedråper, men det virker ikke som om det gjør noe særlig. Hun er jo ikke tett i nesa.

Håper at jeg ikke har smitta noen av dere andres babyer som jeg har truffet i det siste :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Prøv saltvannsdråper i stedet. Det hadde vi suksess med da vi kom hjem fra sykehuset og hun var forkjølet. Prøv også å bygge opp under hodet hennes når hun sover. på den måten får hun iallefall frie luftveier og enklere å puste. Her i huset har hun heldigvis sluppet unna selv om både jeg og mannen har vært skikkelig forkjøla og syke.

Skrevet

Stakkars lille Mia. Ikke noe gøy å være syk. Erica var småforkjølet her for en stund siden, og det jeg fant ut var at det var viktig å gi henne litt ekstra drikke (vann), så hun ikke hostet så veldig.

Skrevet

Ønsker dere raskt god bedring begge to!

Skrevet

Aha, så det er deg som er smittekilden!

Hehe, neida bare tulla;) Her er vi (bank i bordet) friske hele gjengen. Du nevnte jo i går at du var litt pjusk, synd at dere er blitt forkjøla begge to.

Jeg har ikke noen andre tips enn de som er nevnt over (saltvannsdråper og hodet høyt), men håper dere kommer dere kjapt begge to:)

Godbedringsklem til dere begge fra Sebastian og meg

Skrevet

Uff da, ikke gøy med sykdom nei! Stakkars lille Mia, er jo helt forferdelig når man er avhengig av smokk og tett i nesa :-(

Men vi er, bank i bordet, friske og raske her i heimen. Så det ser ikke ut til at du har smittet oss....har ikke slått ut enda iallefall :-) Men om det skjer....så vet jeg hvor du bor :-)

Gooooood bedring klem fra meg og Camilla

Skrevet

Ja, såklart...hodet hevet, det hadde jeg glemt. Bra tips, takk for det!

Man glemmer sånne ting når det gjelder en selv. Det var saltvannsdråper jeg prøvde, ikke nesedråper som vel hadde vært litt drøyt for vesla. Hun skriker i vei, nå har endelig pappa'n kommet hjem og tar en trøsteøkt inne hos henne. Det er så trist når hun bare hyler og tydeligvis ikke forstår hvorfor hun ikke får puste med nesa. Hun har sikkert blitt litt slapp og sånn også. Æsj, dette var skikkelig kjipt, men det går jo over. Den første forkjølelsen måtte jo komme.

Skrevet

Stakkars dere! Det er ikke noe kjekt med sykebarn eller å være syk mamma. Kan bare komme med de samme rådene som de andre, saltvannsdråper og heve overkroppen.

Stor godbedringsklem til dere!

Skrevet

Mia hadde en ganske kjip natt. Hun strevde med å sovne siden hun trengte smokken men ikke fikk puste igjennom nesa. Løftet opp sengen i hodeenden, og det hjalp nok litt, og etter en del trøsting og noen overtrøtte timer med skriking så sovna hun. Midt på natta våknet hun, og var vond å roe igjen. Jeg skjønner at man får panikk når man ikke kan puste igjennom nesa og ikke forstår hvorfor. Det er fryktelig å se sitt barn ha det vondt. Trodde kolikken hadde "tøffet meg opp" litt, men jeg tåler dårlig å se henne sånn og ikke kunne gjøre noe med det. Men i dag har hun der bedre, heldigvis. Snørra renner ustanselig og hun nyser så grøten spruter, men hun er glad og da er alt bra :-) Vi har en hjemmedag med henholdsvis varm melk og varm suppe, og spinner rundt på pusleteppet (ja begge to hehe).

Takk for gode råd! :-)

Skrevet

Uff høres ut som at dere har hatt en slitsom natt begge to ja! Stakkars dere!!

Godt at Mia er litt på bedringens vei iallefall, håper dere blir raskt friske igjen og at dere får en bedre natt i natt :-)

Klem

Skrevet

God bedring til dere begge! Håper også dere får en litt bedre natt i natt. Er ikke noe morsomt å se de små har det vondt og ikke kunne gjøre noe med det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...