Kyllingbein Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Den seksuelle lavalder er 15 år slik at alle med tenåringsbarn vet det.
Kyllingbein Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Den er satt ned til 15 år. har lest flere innlegg og det virker som om de fleste tror det er 16..
Kamomille Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 når ble den satt ned fra 16 til 15 da???
Polyxena Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg googlet det, men fant ikke noe om at den faktisk er nedsatt, bare at det har vært diskutert?
Kyllingbein Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 eller tar jeg feil? hmm. ok rimelig sikker på at jeg har en opplysning. hehe
Northernlights Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Det har gått meg hus forbi,iallefall. Noen mener det ikke skal være noen seksuell lavalder i det hele tatt. (T.E.Staff, fks) Bare fordi det er LOV å ha sex,betyr ikke at det er et must å ha det,i den alderen. Sexpresset er sikkert stort i dag også (var faktisk det da jeg var i den alderen,og det var før noen av dere var født)
Kyllingbein Skrevet 11. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2007 det jeg så nå og. men var på helsestasjonen her for ei stund siden, og hun helsesøsteren der sa den var satt ned. wmen googlet jeg og nå da for å se. da ble jeg usikket:)
Polyxena Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Det er jo en sak som er opp fra tid til annen, og det er alltid mye diskusjon rundt det. Tror nok det ville ha vært oppe i media dersom det faktisk var blitt foretatt en endring- vi ville i det minste ha funnet en artikkel om det. Så jeg vil anta at den fremdeles er på 16 år, men at noen vil ha den endret.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Nei, det tror jeg vi hadde fått med oss hvis den hadde blitt... Den er nok fortsatt 16.
Nit@™ Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 seksuell lavalder, jur., eg. lovalder, aldersgrensen oppad i de straffebud som setter straff for seksuell omgang med barn; i Norge 16 år. Seksuell omgang med barn under 16 år straffes som hovedregel med fengsel inntil 5 år, men inntil 10 år dersom barnet er under 14 år, og min. 1 år, maks. 15 år, dersom den utuktige omgang var samleie. Retten har en skjønnsmessig adgang til å frita for straff dersom partene er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Fant denne, ikke noe om at den er satt ned. Har 1 unge på ungdomsskolen og 1 i videregående skole, så da tror jeg at jeg hadde fått høre det gitt. Det var merkelig at hun sa det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå