Piipii Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg har en sønn på 4 uker og fra han var ca to uker har han vært veldig urolig på kveldene, så ja vi tenkte kolikk med en gang, og det har han nok også. Men nå har vi vært hos kiropraktor og han har blitt så mye roligere. Men så har jeg begynt å se at han har fått masse prikker i ansiktet og litt på halsen. Jeg har begynt å legge merke til når prikkene blir værst og det virker som det kommer mer og kraftigere etter at jeg har ammet han. Ser også ut som han har en slags blemme på leppa. Så spørsmålet mitt er hvordan merker man om han kan ha det? Og må jeg evt slutte å amme eller holder det bare at jeg slutter å spiser ting som innholder ku melk? Hvis jeg kontakter legen kan de ta tester når han er så liten som kan se dette? Håper noen kan svare meg?
olla Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Slutt å spis produkter som inneholder ku-melk, så ser du etter hvert. Min lille reagerte på at jeg drakk melk, gikk med bitte litt ost og smør, men kunne ikke drikke melk. Hun fikk bare veldige smerter, ikke utslett. Men det ble bra etter at jeg slutta. Verdt et forsøk i hvert fall!!
Piipii Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Har sluttet med det meste av ku melk, ja har vel sluttet med alt egentlig Glemmer meg litt innemellom bare, men syns ikke det har hjulpet noe jeg da. Eneste er at han har blitt roligere, men det kan være pga at vi var hos kiropraktoren. Men prikkene har ikke blitt borte. Hvor lang tid burde det gå før jeg skulle ha merket noe forskjell?
meg og 3 til Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 vet ikke så mye om melkeallergi men er du sikker på at det ikke er hormoner fra deg gjennom melken han har fått (ser ut som kviser) , og de får det gjerne når de er noen uker gammel. det går vekk av seg selv..har nå selv en gutt på litt over tre uker og han ser ut som ett kvisetryne...
olla Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Vet ikke, tror bare det gikk 1-2 uker før det var stor forskjell. Jeg hadde hele ansiktet fullt av sånn utslett/kviser da jeg var liten. Sov med hansker for ikke å klore meg. Så ikke ut på dåpsbildet..... Det heter visst barneutslett, og gikk bort etter noen mnd. Men er du i tvil, ville jeg bare bestilt time hos lege, bedre det. Bestill nå, ikke sikkert du får tid med en gang, så kan du se om det blir bedre.
Piipii Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 Hmmmm ser kansje ut som små kviser:) Kom tidlig i puberteten han her gitt, hehe. Kansje jeg bare skal ringe legen å høre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå