Gå til innhold

Haukeland sykehus eller Voss sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er noen som har dårlig/god erfaring med disse sykehusene. Har hørt veldig mye bra om voss. Venter mitt andre barn og fødte forrige gang på haukeland. Men følte at de hadde så dårlig tid til fødende og at de ikke tok så mye hensyn til mine ønsker. Håper noen vil svare på dette innlegget, siden jeg snart må bestemme meg for fødeplass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Voss.

Var der med Lukas, og det var en fin opplevelse. De er flinke til å ta hensyn og tar seg tid til å hjelpe/ snakke med deg. Har aldri hørt noe negativt om fødeavdelinga her i hele tatt.

Skrevet

Nå er eg litt partisk da siden eg har født alle mine tre på Voss ;) Da vi fikk de to første bodde vi i Bergen, men valgte å føde på Voss etter at vi hadde vært på besøk til en venninne som fikk på Haukeland. Da bestemte jeg meg for at der skulle iallefall ikke jeg, da skulle jeg heller føde hjemme ;)

Har jo sammenlignet mine fødehistorier med venninnene mine som alle fødte i Bergen. Og jo må si at jeg kom best ut av det.

Det er en roligere atmosfære, bedre tirettelagt og personale er supert.

Har bare en minus og det er at det er så varmt på rommene, rekner med at det er for de små babyene da, men jeg sover litt dårlig i varmt rom ;)

Ta deg en tur på besøk begge steder du og bestemm deg etter det.

Lykke til!

Skrevet

Min første ble født på Føden på haukeland. Følte jeg bele best tatt i mot der, og gav meg den behandlingen jeg trengte. På storken var jeg før på kvelden men ble sendt hjem igjen med beskjed om å ta meg en tur på kino eller noe - selv om de så at jeg var sterkt smertepåvirket.

Jeg dro hjem og var hjemme i ca 1,5 time, og ringte til KK igjen. Fikk beskjed om å komme opp så fort som mulig, for her trodde de noe var på gang. Da jeg kom opp, ble jeg undersøkt... Fremdeles umoden, men hadde STERKE rier, og ble innlagt - strippet og fikk klyster. Dette hjalp veldig. Jeg fikk beskjed etter at jeg hadde født at hadde jeg ventet litt lengre med å ringe KK, og komme meg dit hadde jeg måtte føde hjemme eller på veien for jeg hadde aldri rekket å komme meg dit i tide... Så er kjempe fornøyd med føden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...