buzzybie Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hadde slike kraftige etterrier ved forrige fødsel,fikk masse smertestillende men det var jælig uansett!!gruer meg mer til dem enn til riene ved fødsel!noen andre som har vært plaget?med første mann merket jeg ingenting og jeg har hørt at det blir verre for hver gang!! UFF!!!
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Samme her!! Med førstemann hadde eg ingen slike etterrier, men nr. 2 derimot var det grusomt. Einig i at det var verre en fødselen, men så hadde eg epidural under fødselen..det hjelpte jo seff: :0)).. Trur eg hadde nesten en heil dag med slike etterrier..og var helt ute av form!! Har også hørt at det blir verre for hver gang, men håpe at det er TOTALT feil!!:0) Lykke til!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Hadde helt sykt vonde etterrier, og jeg hadde KS! Lå på oppvåkningen i over 8 timer siden jeg måtte få morfin jevnlig for å holde smertene i sjakk. Sykepleieren måtte til legen 2 ganger for å få utvidet dosene, og til slutt fikk jeg beskjed om at dersom jeg trengte mere så måtte legen tilkalles. Hadde så vondt at jeg skremte vettet av hele oppvåkninga og meg selv med smerteropene mine (og mannen min ble også livredd). Huff håper det ikke blir like ille denne gangen.... Lurer på om etterriene er annerledes (normalt svakere eller sterkere) ved ks enn ved fødsel?
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Fikk nr.4 i juli,og var ikke noe plaget med etterrier etter fødselen. Har ikke vært plaget med det etter de andre fødslene heller....heldigvis.....det må da være evig nok med selve fødselen.... Skjønner at jeg har vært heldig......
Vestlandske meierier A/S Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Det har blitt verre for hver gang jah, gleder meg IKKE nå tredje gangen alså.....
line_n & sara Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 ehh..visste ikke om dette fenomenet en gang, jeg!!! bestiller herved en fødsel UTEN etterrier, takk!
de tre bukkenebruse Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 hvordan er etterier? hadde ikke noe av det forige gang... hva er det godt for?
Ranveig R Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Etterrier er smerter ein kan få når livmora jobbar med å trekke seg saman etter fødselen, og det kjennes rett og slett ut som riene ein har i opningstida (men sjeldnare). Ofte kjem riene når ein legg babyen til brystet. Eg var noko plaga med det sist, og kvir meg til den delen no ja. Det vert jo sagt at det blir verre for kvar gong, og eg synest det var ille nok første gong... Huskar eg tenkte at eg ville slutte å amme viss eg skulle få så vanvittig vondt i magen kvar gong eg la babyen til. Heldigvis gjekk det over etter 3-4(?) dagar. Gjekk konstant på smertestillande dei dagane.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Mine etterrier var ikke annerledes enn 1.gang......så en liten trøst er jo at det ikke alltid trenger å bli verre 2.gang )
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Når du snakker om sola,så sitter jeg faktisk her med noe så til de grader med etter rier...Kan ikke huske at jeg hadde så kraftige etter rier med første mann,som jeg har nå... Kom hjem fra sykehuset idag,fødte på søndag..Jordmora sa det at det at jo mer barnet ligger ved pupppen de første dagene jo mer etter rier får man.Dette fordi livmora trekker seg sammen i igjen..Jeg fikk paracet for dette på sykehuset.Må jo le litt-jeg hadde en lyn fødsel på under 2 timer hvor jeg ikke rakk å få smertestillende,noe som da gjorde forferdelig vondt.Etter fødselen får jeg da smertestillende for etter rier,som ikke på langt nær er så vonde som under fødselen.Litt pinglete blitt kanskje...
Gjest Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 etterrier hm det hadde ikkj eg sist gang. men hadde en lang fødsel.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Kjente ikke en eneste etteri etter førstemann.. Men etter nr 2 var det skikkelig vondt! Ikke sånn fødselsvondt da, men nok til at det var vanskelig å sove etc. Jeg har også hørt at det blir verre og verre, så jeg får bare forbrede meg på det nå som jeg venter nr. 3...
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Huff, hadde nesten glemt dette med etterriene! Har født ett barn før og husker at etterriene var grusomt vonde og noe jeg absolutt ikke var forberedt på, men at jeg klarte å unngå å ta smertestillende. Husker at søstera mi vred seg i smerter når hun ammet sitt 2. barn de første dagene og måtte knaske Paracet... Regner med det blir noe tilsvarende med meg... Grøss og gru...
Kjukka Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Hjelp!! Etterrier? Er det noe som heter det også... Off, jeg blir helt matt jeg! Gruer meg nok til å få ut prinsessa, og nå gruer jeg meg til etterriene også... Hyggelig
Mamzen Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Fikk også vonde etterrier med nr 2, ikke med nr 1... Fikk det hver gang jeg skulle amme, da jobber livmora ekstra hart med å trekke seg sammen igjen. Men jeg hadde det bare 2 døgn, max. Kjennes ut som skikkelig vonde mensenknip. Kjedeliiiiiig....
Gjest mor75 Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Hadde ikke etterrier med førstemann. Tror det er mindre vanlig etter den første fødslen enn de som kommer etterpå. Hadde etterrier sist, men husker ikke helt hvor vondt det gjorde, så det må ha gått greit. Litt kjedelig da, at ting ikke er over fordi om det liksom er overstått. Men vi blir nok stort sett mest forberedt på svangerskap og fødsel, og ikke tiden etterpå. Det er i grunnen litt dumt.
metteflette Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Samme her, ganske så ubahgelig med ammingen og det varte vel noen dager. MEN det som hjalp meg var en god gammeldags varmeflaske med varmt vann i oppå magen mens jeg ammet! Så jeg synes det hjalp mer enn paracet osv, det skal jo tross alt ha litt tid til å virke.
prøvekluten+3små Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 åååh...muæææh...det hadde jeg helt glemt jeg!har bare tenkt at GU'R,ska bli godt å være ferdig å føde...men etterrier var definitivt noe ja..hadde å ont sist at jeg bare lå i fosterstilling i senga:o/ ..og dette blir min gang nr tre,så tørr ikke tenke på åssen det skal bli denne gangen da.sies jo de blir verre for hver gang:-O
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå