Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 DA har jeg også kommet dit at jeg blir alenemor. Vi har en felles sønn på 13 mnd,hvordan har dere det og ble dere enige selv? Det ser ikke ut til at vi blir enige,går mot rettsak.Veldig usikker på hva som er bra for og best for minsten. Stort sett hele det første året var det jeg som gjorde alt med han,bf har blitt veldig flink nå siden slutten av juli,henter han i bh osv,ser at de har fått bedre kontakt nå enn de noen gang har hatt.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Har vert/er i ein lignende situasjon. Her var det også jeg som tok meg av barnet fram til vi bestemte oss for å gå hver vår vei. Da var det ikke måte på hvor mye barnefaren skulle dille med barnet, ble litt for mye for min del, men kanskje fordi endringene kom så brått. Vi hadde først annen hver helg og hver onsdag, frå barnet var 1 år, ved 16 mnd har det blitt annen hver torsdag til søndag. Dessverre må barnet til dagmamma annen hver fredag, noe jeg ikke er så veldig glad for. Vi har en avstand på ca 1 time. Blir nytt samværsmøte på nyåret. Sakkyndige anbefalte ikke både dagmamma og barnehage. Ønsker deg lykke til, og håper dere tek hensyn til barnet, ikke alle typer samvær som passer for alle.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 vi har hver onsdag og annenhver helg hos bf. Kordan takle barnet å være torsdag til søndag annenhver uke? barnet ser jo ikkje faren så ofte då. vi har pratet om at han skal ha henne slik når hun begynner i barnehagen,men er litt usikker på om det er best..
så var vi 4 Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Vi har akkurat starta med overnatting (min gutt er 15 mnd), og det går bedre nå da. ikke den helt store suksessen i starten da. Vi har kommet frem til alle ordningene ifht ungen selv med utgangspunkt i hva han trenger. Før denne nye ordninga hadde pappaen samvær hver torsdag i noen timer og lørdag eller søndag i ca 9 timer.
Ane** Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Onsdager og annahver helg. Utover det plukker han henne opp noen timer i ny og ne hvis dt passer for oss begge og hun har lyst.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Forløpig har vi ikke begynt med annen hver torsdag til søndag, den startet først 1 september. Selve overnattingen med han tror jeg vil gå bra, for ho smiler hver gang hun ser han. Jeg er mer bekymret for at barnet skal til dagmamma annen hver fredag og barnehage de andre ukedagene. Usikker på hvordan hun vil reagere på det. Ho har forløpig kun vært i barnehage (3 uker) og hun storkoser seg der.
FrøkenSprøken Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Har svart deg inne på småtroll 1-2 år, men kan gjerne skrive det igjen. Barnefar kommer hit og bor sammen med oss annenhver helg, og andre dager det passer for ham/jeg har behov for hjelp. BF bor i et kollektiv, så er derfor ikke et alternativ å ha samvær der, men vi ville nok uansett ha gjort det slik. Vi mener at det beste for lillegutt er å ha samværet i kjente omgivelser, og at han vil få et bedre forhold til faren sin dersom det er bare positive minner forbundet med samværet. Med det mener jeg at han slipper å forbinde faren sin med ukjente omgivelser, at mamma ikke er der, og at rutinene er helt annerledes. Forstår godt at dette ikke er en løsning som kan passe for alle, men for oss fungerer det veldig bra:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 X'n hadde en datter fra før da jeg ble sammen med ham. I starten var hun hos oss onsdag til torsdag den ene uken, tirsdag til onsdag uken etter og fredag til mandag samme uke. Altså 1 dag+natt i uken og annenhver helg. Det ble i midlertid slitsomt for vesla, stakkars - så mye frem og tilbake og ikke faste dager(i hennes hode). Avtalen ble derfor endret til onsdag til mandag, annenhver uke. like mange dager og netter totalt, bare samlet. Det var en veldig god ordning. Vesla hadde noe fast og forhold seg til og mamma og pappa krangler mye mindre :-) Hun var da 3 år, så litt eldre. Poden min og pappaen ser hverandre nesten aldri, ikke noe fast der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå