Duracellgirl*prøver* Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Om dere var oss.. 1.Jeg jobber egentlig som asfaltmedarbeider men kan ikke fortsette nå som jeg har to barn. (bor borte fra man-tors i jobben min) Dermed er jeg arbeidsledig. 2.Jeg har alltid slitt med vekta,men nå kjenner jeg meg klar til å virkelig kjempe for å få den kroppen jeg alltid har ønsket meg. 3. Vi har 2 gutter, en på 2 1/2 år og en som er 1 mnd gammel. 4.Gubben har endelig fått seg jobb etter 3 år som ledig, og joben er fast. Endelig begynner regningsbunken bli mindre. 5.Vi brukte 36 pp på førstemann og 21 pp på andremann. Jeg er usikker.. vi vil jo gjerne prøve på ei jente.. men vi tenker masse. Når vil det være best? Nå imens de to andre fortsatt er små og vi er inne i bleieskift og våken-netter. Eller om noen år når gutta er større,klarer seg mer selv og jeg er i bedre fysisk form, fått meg jobb og inntekten blir betydlig bedre? Jeg tenker at det er best når de er små.. men samtidig kan jeg ikke tenke meg å gå gravid igjen på leeeeeeenge. Jeg vil gå ned mye i vekt..og når jeg endelig er nede der jeg vil være....tørr jeg utsette kroppen for en ny graviditet da?
krabbetrollet Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Siden minsten bare er 1 mnd gammel ville jeg helt klart utsatt avgjørelsen en stund :-) Hilsen en som har bestemt seg for nr. 4
Eve Dallas Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Du har jo allerede to nydelige barn!! Jeg ville nok tenkt meg grundig om, ihvertfall hvis du er ganske overvektig. Du skal ha nytte av kroppen din i mange år enda, og en graviditet tærer på kroppen. OM du skulle ha lyst på et barn igjen om noen år når vekten er på plass, og jobb og økonomi er ordnet kan det jo selvfølgelig tas opp til vurdering igjen, men jeg tror nok jeg hadde vært fornøyd med de jeg har!!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hmm, det er ingen lett avgjørelse. Det er nok alltid mange for og imot-grunner til å få barn, men det er kun du og din mann som kan ta den avgjørelsen sammen! Jeg har lenge tenkt at jeg vil ha tre, nå venter jeg et barn nr to men har også en englegutt. Så egentlig venter jeg jo nr tre.... Har ikke mye lyst å gå gravid en gang til, men vet ikke om jeg klarer tanken på at dette er den siste når han kommer ut. Jeg tror rett og slett at avgjørelsen må vente for min del.. Må rett og slett ta tiden til hjelp og se hva vi føler etterhvert. Når du har en på 1mnd, tenker jeg at dere får se an tiden og hva dere vil når minsten har blitt litt større. Selvom dere har brukt tid på de to forrige, så er det ikke sikkert nr tre tar like lang tid... Så prøv hvertfall ikke før dere er klar for nr tre om ni måneder. Lykke til med valget=)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Det er det jo nesten bare du selv og mannen din som kan svare på. Hadde ikke forsøkt på en til, bare hvis hensikten er å få en jente hvertfall.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Gled deg over de to du har en stund fremover, også kan dere jo gå for en attpåklatt senere! (Det er trivelig det også...) Tror jeg hadde sett an hvordan jobbsituasjonen er om noen år også ev. satset for fullt da. Dere må jo se litt på om økonomien deres tåler tre barn som bare krever mer og mer jo større de blir ... Du må kjenne på om du har lyst til å gå hjemme enda lenger, eller om du har lyst til å prøve deg i arbeidslivet igjen. Dersom du får lagt om vaner mtp kosthold og trening kan dette vedlikeholdes under svangerskapet slik at du ikke legger på deg mer enn du må, og det finnes treningsopplegg for gravide! Tror du ikke det er lettere å ta et sett med våkenetter og bleieskift av gangen? Jeg kjenner jeg har mer enn nok med min ene, og det frister ikke med en til før bleiene er så godt som borte og gullet sover natta igjennom. Det blir med andre ord ikke to tette her i huset! Som du sikkert skjønner ... hadde jeg vært deg hadde jeg venta og sett an situasjonen og ev. prøvd å lage dét sjarmtrollet av en attpåklatt om noen år! Men jeg er ikke deg, og du/dere er de eneste som kan avgjøre hva økonomien deres tåler (vi vet jo ikke hva din mann tjener ... er det mye holder det kanskje med en jobb), kanskje du bør tenke på pensjonspoeng, hva kroppen din tåler og hva du er villig til å utsette den for... Og husk det, at for om dere jobbet lovlig hardt for de to første kan nr. 3 komme på et vips! Lykke til med avgjørelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå