Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Dette er sikkert ert dumt spørsmål...... Er dere redde for å spise ute?? Jeg er litt redd for at grønnsakene ikke skal være ordentlig skylt eller at kjøttet skal være ordentlig gjennomstekt.... overdriver jeg??
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jeg er ikke redd for å spise ute. Var mer skeptisk da jeg var på ferie i sommer..Da var det masse mat jeg lot vær å spise.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg er ikke redd for å spise ute.. Men hvis du er nervøs kan du bare forklare situasjonen for de som jobber der, at de f.eks må passe på å skylle grønnsakene godt, og steke kjøttet ordentlig.. De pleier å være greie på sånt Men i Norge tor jeg nok ikke du trenger å være så bekymret..
twoboys & a girl Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Her trenger du ikke være så bekymret. Bare få kjøttet godt stekt. Utlandet bør du være mere skeptisk til.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg snakket med min bror som er kokk om dette, og han sa noe jeg ikke er så veldig glad for å høre... "tror ikke jeg har skylt en salat siden jeg gikk ut av kokkeskolen". Det er litt skremmende å tenke på. Han sa at de hadde ikke tid, og at salaten ble dvask av det (ikke tid til å bruke salatslynge heller). Så jeg bestiller kjennomstekt biff med kokte/stekte grønnsaker når jeg spiser ute, og sjekker med en gang jeg får den at den er gjennomstekt. Pleier dessuten å si at jeg er gravid, og da skjønner servitørene ofte at det er viktig at den er heeeelt gjennomstekt.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Hei Anonym! Ja det var litt skremmende å tenke på.... men det er nok slik jevnt over på mange resturanter. Har ikke spist salat til nå og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men jeg gjør som deg bestiller heller kokte grønnsaker... Tusen takk for svar alle sammen!
Adriansmor med tulla Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Jepp har jobbet som servitør i mange år... de er ikke flinke til å skylle salaten nei...har faktisk aldri sett kokken gjøre d...men annen kokt og stekt mat er jeg ikke redd for og bestiller kjøttet godt stekt og uten salat...
nungo Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Ikke dumt spørsmål da :-) Jeg er ikek red for å spise ute, men jeg tenker nok litt på hva jeg bestiller og sjekker at maten er godt gjennomstekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå