Gå til innhold

Hodepine- gode råd jeg ikke har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært plaget med hodepine, men har da også alltid tatt smertestillende for dette med grei effekt (Ibux). Nå er jeg i uke 13, vet at det er mest hormonene som gir hodepine, men gir de pannehodepine? Når kommer hodepinen, varer i tre dager, så har jeg to dager uten for så å få den tilbake i tre nye dager. Kan jo ikke ta noe for dette, drikker vann og er litt ute i frisk luft det jeg klarer, men det stopper all sosial aktivitet for meg. Ligger bare på sofaen. Noen andre som har det på samme måte? Hva gjør dere for det? Og er det pannehodepine??? Har fått lov å prøve Paracet av lege, men det hjelper ikke noe særlig.. holder meg også unna all type sukker!

Frustrert!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE TA IBUX, kun paracet, andre smertestillende kan rett og slett være skadelig.. jeg hadde det også sånn.. tok paracet hver dag i en mnd... det er ikke skadelig med paracet, jeg var så ille at jeg våknet med med hodepine og måtte ta paracet, også på natta...

Skrevet

Paracet er helt ok å ta sa legen min, det hadde ei venninne fått vite på sykehuset også. dumt at det ikke virker så mye.

Ei venninne fikk konstatert svangerskapssmigrene på sykehuset og fikk spesiell medisin for det som funka som bare det.

Ellers har jeg hatt god hjelp av massage. Nakke, hode tinning, kjeve etc.

Tror en spenner seg mye opp når en har vondt i hodet og disse spenningene gjør det enda verre.

Skrevet

Jeg sliter også med hodepine til vanlig, og har det jo selvfølgelig i svangerskapet jeg også. Er 13uker, som deg. Jeg går til kiropraktor med jevne mellomrom, men nå nå jeg er gravid har det vært litt oftere. Noen sverger til akupunktur,men det har ikke hjulpet for meg.Det har kiropraktor dermed gjort..

Skrevet

En annen ting er å drikke masse vann. :) Ikke så masse at du blir vannforgiftet, men nok. :) Men det hjelper ikke om hodepinen alt er satt inn tror jeg.

Da er nok paracet et godt middel.

Ellers så kan du forsøke å massere tinningen.

Har ikke så veldig mange råd utenom det.

Håper du blir kvitt plagene snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...