Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Søke permisjon/si opp jobben NYTT 13:26 11.09.2007 Hei! Jeg er en trebarnsmor som trives i jobben min. Likevel kjenner jeg at den tar mye krefter, og vet ikke om det er verdt å fortsette å jobbe for en hver pris. Føler at dagene er et slit med henting og levering. Så forsvinner kvelden før en skal avgårde igjen neste dag.... Og å stadig måtte ta vurderingen om ungene er friske nok til å sendes av gårde. Jeg vurderer å søke permisjon eller si opp jobben for å kunne være hjemme og administrere heimen. Det er et vanskelig valg å ta. Jobben er jo på en måte en trygghet. Jeg tenker en del på hva som vil skje hvis jeg skulle bli syk når jeg er hjemme. Hvilke rettigheter vil jeg ha da? En kan vel alltids få seg en forsikring. Jeg begynner å opparbeide meg en del års ansinnitet og lønna stiger. Hvordan vil det bli å komme tilbake igjen til jobb når ungene er større. Det økonomiske vil gå i orden så egentlig er det bare å ta den avgjørelsen som er vanskelig. Noen som har noen tanker rundt dette? Jeg har jobbet i over et år etter siste permisjon og det føles litt ille å komme til jobben og si at jeg har lyst på en pause...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Du burde i første omgang ta en prat med nav om hvilke rettigheter du har som hjemmeværende ift sykdom og andre ting. Det kan jeg ikke hjelpe deg med. Men én ting bør du i hvert fall gjøre, og det er å lytte til hva du har lyst til selv. Jeg er enig med deg, dagene ruller i ingenting med hensyn til familielivet, og jeg har kun ett barn! Jobben tar utrolig mye tid, både i arbeidstid, kveldsjobbing (fordi jeg har tilgang til nettverket hjemmefra osv) og forberedelser. Hvis du har en anledning til å skru ned tempoet i denne fasen av livet ville jeg absolutt gjort det. Jeg kjenner folk på jobben som har gjort det og som har kommet sterkt tilbake sånn karrieremessig, så det ville jeg ikke bekymret meg for. Jeg ville i første omgang søkt permisjon, ikke sagt opp jobben hvis det lot seg gjøre. Prioriter det du føler er riktig, og slett ikke skam deg over det! Ikke bry deg om hva jobben måtte synes. Enten får du permisjon eller ikke, så enkelt er det. Og hvis ikke, så kan du heller si opp. Uansett syns jeg du er modig som gjør dette. Lykke til! Og hold oss oppdatert, selv om dette ikke er det mest besøkte forumet, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå