Gå til innhold

Jeg er så utrolig lei meg i dag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset i hele dagen som dagspasient pga. svangerskaps diabetis. Pappa har diabetis og derfor sjekket de meg og de påviste det for to uker siden.

I dag fikk jeg samtale med jordmor, måtte ta flere blodprøver annen hver time, UL snakket med legen osv osv....

Babyen ble vektestimert 2,3 kg og er 32 uker nå så legen mente at det ikke var altfor stort baby. Blod plater er fortsatt lave og fare for svangerskapsforgiftning er til stedet spesielt nå med diabetis også.

Har fått beskjed om å ikke spise mye frukt (noe jeg elsker) men heller grønnsaker. Skal på UL og kontroller en gang i uken frem til fødselen.

Når mannen min hentet meg i dag og da jeg fikk satt meg i bilen begynte jeg å gråte, her ikke klart å slutte ennå. Ser ikke så mye positivt i noen ting, og er livredd for den lille i magen min. Jordmor forklarte at babyen i magen har det akkurat som en unge i godis butikk, konstant sukker i blodet.

Ufff.... denne ble lang men måtte få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mange trøstende ord, fordi det er vanskelig å vite hvordan du føler deg men vil bare si at det ordner seg helt sikkert:)

Baby er jo i 32. uke så det er jo ikke veldig farlig for den uansett, det ordner seg og de gjør ALT de kan for at den lille skal ha det perfekt i magen din:)

Du kan jo ingenting for dette, så ta det heller med ro og få litt trøst hos mannen din:)

klem

Skrevet

Har også fått dagnosen svangerskapsdiabetes i forrige uke. Er i uke 29 nå, og legen mente at så lenge jeg passet kosten så gikk det bra. Du er jo i uke 32, så nå begynner den lille å blr stor nok til å greie seg selv. Søstra mi fikk i uke 33 og han var 1600 gram og fit for fight. I dag er han en livlig 4,5 åring som utfordrer hele familien med sin kvikke hjerne.

Jeg går til blodsukkermåling annenhver dag hos fastlegen. Han sa at så lenge den lå under 7 så var han fornøyd. Skal ha ny glucosetest om 4 uker for å se hvordan det går.

Hvilken behandling får du?

Skrevet

Har fått beskjed på hva jeg kan og ikke kan spise, og neste onsdag skal jeg på sykehuset igjen til diabetissykepleier og UL. Så skal jeg få resept på blodsukkeraparat og måle det selv flere ganger om dagen.

Det blir sykehusbesøk en gang i uken frem til føsel, og masse masse blodprøver siden blodplater er lave.

Det ordner seg til slutt håper jeg.

Skrevet

De sier jo at det blir borte når vi er ferdig med svangerskapet. Høres ut som du får en annen oppfølging enn meg. Jeg hadde bare en liten økning i blodsukkeret, så legen var ikke så urolig. Siden jeg jobber 25m fra legekontoret så fant legen ut at jeg hadde bedre nytte av å gå dit å måle blodsukkeret, enn å styre med ett apparat hjemme. Jeg vet ikke om det var riktig gjort av han,

Når det gjelder kosthold, så mente han at jeg skulle putte inn noe mer grønnsaker enn frukt, så ville det meste rette seg selv. Har aldri vært noe godtegris, så jeg greier meg godt uten godteret. Legen mente også at stor kostholdsendring ikke ville ha noen nytte siden det er så kort tid igjen.

Vi får se hvordan det går fremover.

Lykke til videre=)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvis det er til noen trøst så er jo feilmarginen på 500 gr når det gjelder vektestimering, så babyen kan være ned mot 1,8 kg noe som jo er det gjennomsnittlige.

Skrevet

Det er ikke godt når man har det slikt MEN MEN MEN nå skal du føle deg trygg , de følger deg på sykehuset og om det er noe du er usikker på er de der for deg!!!! Du er i trygge hender nå ,de gjør alt for deg og babysen din for at dere skal ha det bra!!

Dette kommer til å gå VELDIG fint!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har roet met ned litt i dag og prøver å tenke positivt. Jeg vil bare at den lille Sara skal ha det bra i magen min :)

Takk for svar så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Vil du skal tenke på hvor bra oppfølging vi får på riksen.

Nå skal du jo inn hver uke til oppfølging, ikke sant? Også kan du ringe dem hver gang du er bekymret og du blir tatt på alvor.

Jeg går hver uke til kontroll pga svangerskapsdiabetes.

Vi ble kjempebekymret først da vi vikk beskjeden, men føler oss mye roligere nå fordi vi får så god informasjon og føler at vi blir veldig godt tatt vare på og ikke minst tatt på alvor. Det er veldig viktig!!!

Fortsår at du er bekymret for den lille i magen og diagnosen, men det er faktisk ganske normalt å utvikle svangerskapsdiabetes men det er mange som ikke vet at de har det fordi det ikke blir oppdaget.

Hos meg ville det aldri blitt oppdaget om jeg ikke var med i STORK-prosjektet. Har aldri hatt sukker i urinen.

Kanskje vi møtes en gang på sykehuset? Hadde vært gøy det :-)

Jeg skal idag.

Syns han diabetes legen er så morsom. Han dansken ;-)

Første møte med ham holdt jeg og sambo på å le oss ihjæl etterpå ;-)

Skikkelig vittig person.

Lykke til til deg!!!!!

Skrevet

Glemte å si at på vekstestimering i uke 32 var baby ca 2100gr og i uke 33 var den ca.3450gr og legen sa ingenting på det. Helt normalt.

Skrevet

Jeg blir behandle i Drammen (Buskerud sykehus) siden jeg bor der også.

Jeg var 32 uker i går og babyen ble vekstestimert til 2,3 kg :) en stor-liten baby :)

Skrevet

Da har jeg misforstått litt ;-)

Men uansett så får du nok minst like bra oppfølging du også, vil jeg tro :-)

Og mtp str på babyen så kan de fortsatt vokse litt i rykk og napp.

Du ser jo hvor mye min har vokst på en uke...Men som en annen her sa, så er det en feilmargin på denne målingen, så jeg ville tatt den med en klype salt.......

Skrevet

ville bare beroligge deg litt med størrelsen på babyen, jeg er38+3 idag, og min ble målt til 2240 på ul i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...