Gå til innhold

Hvordan gikk det i deres kommune da (valg)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her gikk det heller dårlig med blått flertall og størst oppslutning for Frp:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten 45% arbeiderpartiet.. veldig veldig happy.. Frp hadde en ordførerkandidat som jeg ikke kan fordra..

Skrevet

Det gikk rett på ræv, for å si det på godt norsk.

Alt jeg har å si. Men i en liten by, er det ikke partivalg, men personvalg. Og da går det deretter. Folk er ikke klar over hva de stemmer, tror jeg. (Eller kanskje sier de det samme om mine valg, hehe)

Men det ble ikke FRP da, de fikk lav oppslutning

Skrevet

Ja men vi var også heldig i den forstand at avisene ga frp`s ordførerkandidat mest mulig dårlig reklame i forkant av valget..

Han er nemlig en tidligere nynazist/nasjonalist og dette kom opp i dobbelside i lokalavisen noen dager før valget.. Gjorde meg ingenting.. he he...;oo

Skrevet

Ja, det forundrer meg ikke angående en Frp-ordførerkandidat...men bra det kom frem når det gjorde da, he he;o)

Skrevet

her fikk AP størst oppslutning, og økning fra for 4 år siden (de vant da også) men ikke nok flertall til å klare det alene.. så de må nok ut og finne seg en venn eller to i de andre som skal i kommunestyret.

men jeg er fornøyd!

Skrevet

AP kommune her, så det var ikke noe overraskelse der... Noen små forandringer, men ikke store.

Men det som er litt utrolig er at i barnehagen til minsten er det nå 2 kommunestyrerepresentanter (av bare 6-8 ansatte... ene var sist og, jeg er ikke sikker på om hun andre var og). En fra Krf og en Frp'er, så litt forskjellige ja. De er ped.leder på hver sin avd...

Jeg stemte ikke på noen av de...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ingenting avgjort her i Skien (er folkeregistrert der selv om jeg bor i Oslo)...før valget samarbeida Ap og SV. Nå er Ap størst igjen, men siden SV gjorde det dårlig så har FrP og H en sjanse til å vinne HVIS de får støtte hos V og KrF. Så nå snakker V og KrF sammen om hvilken side de skal velge...krysser fingrene at de velger Ap og SV!

For Telemark så er fylkestinget delt det også, og det er Sp som må bestemme seg for hvilken side de skal velge...håper selvsagt at de velger Ap og SV der også.

Selv stemte jeg RVx2 i håp om de fikk plass både i kommunen og fylket, og det har de fått, så sånn sett er jeg strålende fornøyd med valget!:-)

Skrevet

her ble det krf :( fysj... absolutt ikke noe jeg likte.. jeg er skikkelig frp tilhenger så dette blir noen kjipe år kan du si..

Skrevet

Vi bor visst i "..... akse" så her ble det blått og mørkeblått.

Skrevet

AP fikk størst oppslutning, men ei bygdeliste fikk etter min smak inn for mange representanter. Venstre gjorde det bra og kan bli sittende på vippen, tror jeg. En kollega av meg seilte opp fra det han trodde var helt sikkert ikke plass i kommunestyret til klar plass. Han er nok en smule overrasket, tror jeg...

Skrevet

Huff, ble AP her.. :-(

Men, men... Får håpe på bedre lykke neste gang.

Skrevet

Her fikk By- og Bygdelista 42% av stemmene og skal dermed drive kommunen videre i den positive vinden som oppsto da de tok over for åtte år siden.

Skrevet

Her var det ap som fikk størst flertall, men frp gjorde også ett godt valg, desverre. Men ordføreren er fortsatt fra ap. :o)

Skrevet

Samme som deg, Høyre og Frp har flertall. Grøss.

Heldigvis er partitilhørighet mindre viktig i lokalvalg - man kan faktisk finne på å gjøre smarte ting selv om man er frp'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...