Gå til innhold

Er ip-telefoni noe og ha??? Ønsker mange svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker både fordeler og ulemper ved dette..

Sambo vil gjerne ha det, mens jeg vil ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste ulempen er jo om internett forsvinner, da har du ikke telefon heller..

en klar fordel er jo prisen. og kvaliteten er nå like bra som ved fasttelefon.

Skrevet

Har ikke prøvd selv pga at det ikke fungerer med husalarm, ip-tlf er jo avhengig av strøm, noe "vanlig" telefon ikke er.

Både mamma og pappa og ei tante av meg har byttet tilbake til vanlig telefon, da det er for ustabilt med ip-tlf. De opplevde at det var mye skurr på linja, og at samtaler ofte ble brutt.

Skrevet

Er jo billig da!

Men blir fort hakkete hvis du bruker internettlinja til å laste filmer osv.. Vi har IP telefon, og bruker det når vi ringer andre i familien som har hustelefon.. Skal vi ringe mobil ringer vi fra mobil og..

Skrevet

Vi har ikke problemer med ip-telefon. Har skurret en gang. Eneste er om strømmen går...

Skrevet

Svigers har ip-telefon, har ikke merket forskjell siden de byttet før jul.

Vi har bare mobiler.

Skrevet

Det fungerte ikke her. Fikk bare telefoner inn fra ett nr ;o) Alle andre som ringte fikk beskjed om at det var feil på linja. Men vi fikk ringt ut, men da kunne vi ikke bruke internett samtidig.

Iflg telenor er det for dårlig kapasitet på sentralen/linja her vi bor.

Vi bytta til analog tlf linje igjen og fikk byttet gratis fordi telenor lovte oss at det ikke ble trøbbel, noe det ble.

Skrevet

Iptlf har ingenting med sentralen å gjøre.. Det har med selve internettlinjen.. Man er jo avhengig av en stabil bredbåndslinje for at iptlf skal funke da..

og igjen, min erfaringer tilsier at telenor bare er drit.

har også mye å si hvilken iptlf leverandør du velger.

Skrevet

har det vi. fra telio.

er veldig fornøyd. ringer en del utenlands, og de er eneste som har gratis til alle hustelefoner i europa og usa..

Skrevet

Vi hadde det, men fungerte ikke noe særlig, veldig ustabilt. Mye bedre med mobil, bruker kun det til alt har Netcom venner og fri familie og de fleste jeg ringer bruker Netcom så er veeldig billig, har smart talk abo uten månedsavgifter så får reging på ca 300 kr i mnd. Alltid lettest å bruke mobil, den har jeg alltid i nærheten, ingen som ringte oss på IP tlf uansett, så ble kun brukt for å ringe mormor, eneste i fam som ikke har mobil.

Skrevet

Telenor stinker!!

Men kan ikke akkurat juble over de andre telefonleverandørene heller.

Skrevet

Vi har og det funker fint. Forsvinner selvsagt om nettet forsvinner, men men.

Skrevet

Vi har ip-telefon og det er "så der".... Prisen er jo kjempe bra da og er deilig å bare kunne ringe hele tiden uten å tenke på at det blir dyrt. Den store ulempen hos oss er at telefonen stadig vekk ikke virker for innkommende samtaler!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...