Gå til innhold

Str på babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...tenker som så at klær i str 56 vokses fort utav..hvilken str er grei å kjøpe, som er lite nok, men som varer litt?

Str 62...68?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke mye i 56...men mest i 62..kommer til og kjøpe mere 68-74 når barnet kommer...er så forsjellig..men tror ikke jeg får noen liten unge..har ei venninde som har ei på 10 mnd hu passer 62 enda hehe..

hu veide 3500 når ble født så er jo ikke liten heller...nå er hu vel 7 kg ca..men er ganske lav da,ser ikke tynn ut :)syns det er litt komisk..

Skrevet

Du bør ha noen skift i str 50, litt mer i 56 og en del i 62.

Noen bruker ikke 50 i det hele tatt, men om han/hun er rundt snittet på 3,5 kg så har du bruk for så små klær opptil 3-4 uker (kommer an på vekst!).

Her tok det laaang tid før jeg synes det var ok å bruke str 62. Trasig med klær de svømmer i...

Str 62 er dessuten den størrelsen du sikkert får NOK av i gaver.

Lurt å ikke vaske alt. La noe ligge med lappene på, så kan man bytte ved behov. Vi måtte det med en god del gaver!!!

Skrevet

Mine to var 4 kg og over 50 cm begge to. Begynnte med str 56/ 60 (ullklær kommer i str 60,70 osv). Mannen min tok ved en feil med str 62 da han skulle hente meg og førstemann på sykehuset. Det blir altfor stort. Men str 50 hadde jeg ikke giddet å kjøpe. Dersom barnet er gjennomsnittlig dvs 50 cm når det er født, så vil de klærne passe akkurat da, og bli for små innen ett par uker.

Skrevet

MIn sønn var 50 cm og 3300 g, vi brukte 56 fra starten av, da var de bittelitt store helt til å begynne med, men han vokste fort i de og kunne bruke de i ca 2 mnd. Da var 62 passe, noen av 62 klærne kunne vi bruke etter ca 1 mnd, men i starten svømte han i de. 50 må jo bli for lite etter en uke eller to med mindre man får en veldig liten baby...

Skrevet

har eit sett i 50, og litt små ting i 50 trur eg, men mest i 56 tenker at siden pappen var 4450 og 54 cm då han var fødd så vil ikkje 50 være passelig. men blir han som mammen så vil han svømme i 50 med mine 2900 og 46 cm. vanskelig det der. tenker at dei store str vil jo passe etter kvart mens dei små vil kanskje aldri passe. Og butikkene er jo åpene også etter at han er fødd. Og er ikkje eg i form til å handle trur pappaen skal klare å kjøpe nokon bodyer og sparkebukser.

Skrevet

Både eg og pappaen var store (lange) då vi vart fødd, så vi kjøpte ikkje inn noko mindre enn str. 56 forrige gong. Det var lurt :o) Småen var 4440g og 54cm, så str. 50 hadde vore for lite.

Str. 56 varte kort tid, vi måtte over på str. 62 etter 3-4 veker. Synest egentlig han vokste veldig fort ut av alle størrelsar fram til han begynte med str. 74 (bukser) og 80 (bodyar) då han var rundt 6 mnd.

Mitt beste tips er vel å ikkje kjøpe meir enn akkurat det du treng i kvar størrelse, det første halve året veks h*n ut av 3-4 størrelser, uansett korleis du snur og vender på det :o)

Skrevet

Forresten så fekk vi vanvittig mykje babytøy i "velkomstgaver" etter fødselen, og det aller meste vi fekk var i str. 62 og 68. Folk er redde for å kjøpe for smått, men samtidig så vil dei kjøpe i så små størrelser at det ser skikkelig "babyete" ut :o)

Skrevet

Tusen tusen takk for masse svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...