#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 jaja, da har jeg fått urinveisinnfeksjon... legen ringte meg og fortalte det, så nå har jeg akkurat hentet resept og tablettkur på apoteket. beg omgående med behandling... Men det jeg lurer på: Hva er symptomene til dette? har liksom ikke hatt noen mistanke selv..!
Erisa* Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Heisann! Vanligvis er symptomene på urinveisinfeksjon (uvi) hyppig vannlating og svie når man tisser. Men når man er det gravid, er det relativt vanlig å ha "asymptomatisk" uvi, altså at man ikke merker noe til det. Likevel bør det behandles med antibiotika, for å forhindre at betennelsen sprer seg fra blæren og opp til nyrene. PS: Antibiotikabehandling kan gi dårlig mage og soppinfeksjon i underlivet, det kan du prøve å forebygge ved å drikke biola / spise youghurt naturell, og kjøpe melkesyrekapsler til skjeden. God bedring:)
Tussa og Sofie Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Uff, det var jo typisk rett oppi alt. Vanlige symptomer er jo hyppig vannlating, svie, noen har magesmerter. Følelse av å konstant måtte tisse uten at det er noe i blæra. Går det langt kan man få feber osv... Mens noen har faktisk ikke symptomer, har en "stum" infeksjon. Men, fader heller ikke lett å skille vanlig "tung bebis på blære" fra UVI symptomer da. Jeg har da både tissetrang stadig vekk og svie til tider uten at jeg har hatt infeksjon. Lykke til ihvertfall, bra de fant ut av det!
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 takk for svar jenter! jeg er 4 dager på overtid, så det var så dårlig timing å få det nå, siden man ikke kan ta kuren fra og med når fødsel starter fordi kuren går over i morsmelka... så jeg vet ikke jeg, om jeg kanskje bør håpe på at jeg går en uke til på overtid pga dette, eller hva.... vil jo helst fullføre kuren...
Erisa* Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Ja, det var jo et aktuelt poeng.. Ring til legen din og spør, du! Kuren varer vel ikke så lenge, men man bør jo helst ta hele kuren. Passer jo kjempebra å få noe sånt akkurat nå! Veldig bra timing av kroppen din
MKL07 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Da er du ikke alene, jeg opplevde med urinveisinfeksjonen for noen dager siden da legen ringte, ba meg å bruke kuren med selexid 200 mg for 3 ganger pr. dag i de første 5 dager. Jeg fikk orange urinen, selv jeg trodde at det var blødning, kom til akutten med en gang for 2 dager siden, men det viste at jeg har bare orange urin, og har hatt oppkast i 1 dag før jeg kom til akutten. Fordi datteren min har hatt omgangssyke for 5 dager siden og smittet meg med omgangssyke før jeg tok tabletten for første gang, fikk lese i bivirkningen om jeg kunne få kvalmhet av tabletten, plutselig ble jeg syk og tapte vekten for 4 kg!!! Jeg lå på sykehuset en natt og fikk en sprøyte i ræva, så vondt å bli stukket! Jeg ble bedre igjen. Det begynte med urinfargen som var sterk gul, så til slutt orange. Det er ingen noe blødning i urinen sa sykepleierne og legene til meg. Bare 5 dagers kur slik urinen blir bedre om 3-4 dager senere. Hvis du har hatt urinrørposen før du ble operert? Jeg har hatt to ganger med keisersnitt og hjertestarteroperasjonen. Det var sikkert årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå