Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hei! Er det noen som kan forklare meg hvordan barnet får personnummer? Regner med at det må fylles ut noen skjemaer - gjøres dette på sykehuset? Om ikke - hvor får man tak i papirene og hvor sendes det? Hvor lang tid tar det før personnummer blir tildelt? bare lurer...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Dette gjøres på folkeregisteret. Tror man skriver under på noen papirer på sykehuset etter fødsel, som blir sendt til folkeregisteret.
Skurvelurven Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg tror de to første sifferne har noe å gjøre med hvor man blir født, for både jeg og lillesøster har de 2 første siffrene like. Dette er bare gjetning da:) Det jeg forøvrig vet med sikkerhet, er at det midterste tallet indikerer kjønn. 0, 2, 4, 6 og 8 for jente 1, 3, 5, 7og 9 for gutt Sjekk gjerne for de du kjenner, så vil du se at det stemmer:)
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Folkeregisteret ordner med personnr. Tror ikke du behøver gjøre noe som helst. Sykehuset gir beskjed til folkeregiseret og så får du tilsendt personnr. Hvis jeg gikke husker feil nå. Har to barn fra før, men mye går litt i glemmeboka.
Mamma'n til 2 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Den nyfødte vil få tildelt et midlertidlig personnummer på sykehuset. Dette har han/hun frem til alle papirer er i orden på folkeregisteret. En del papirer blir jo allerede ordnet på sykehuset, men navn skal sendes inn innen 6 mnd.
86frøken & lille krapyl Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Den "hvor man ble født"-teorien din tror jeg nok ikke stemmer. Jeg og en venninne har de 7 siste sifrene like (belive it or not!), til tross for at vi er født på hver vår kant av landet..
Skurvelurven Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 hehe da har du nok rett. Bare syntes det var morsomt at jeg og søsteren hadde likt. Men det midterste har i hvert fall noe å si om kjønn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå