Gå til innhold

Blir jeg "straffa" m 3 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fødte 4 uker før termin, er d da slik at jeg skal ut å jobbe 45 uker etter nedkomst?

Aurora er født 16.12.07 og da er min permisjon ute 26.10.06 (80%lønn)

Jeg er så forvirra.. Lønningskontoret har regna ut en dato og NAV en annen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har 51 uker etter fødsel minus pappa sine uker.

Skrevet

Permisjonen starter 3 uker før termin... Føder man før termin får man ikke noe igjen av disse 3 ukene etter fødselen, så den datoen du får fra NAV er regnet ut med utgangspunkt i det.. Fikk du ennå en uke før du var begynt på de tre ukene "mister" du ennå en uke, du må altså begynne å jobbe en uke før datoen fra NAV...

Slik har iallefall jeg forstått det! Jeg fødte 10 dager etter termin, og får dermed 10 dager mindre men den lille.. :/

Skrevet

Ja du blir straffa...

Du må regne at permisjonen din starta 3 uker før babyen din ble født.... (uansett om han ble født for tidlig). Kjipt, men fakta :-(

Skrevet

Takk for svar folks!

Utrolig kjipt at d r slik... Det burde vært regna fra når babyen kom til verden ikke verken før eller etter... Men d er vel en god grunn til at d er sånn.. (Noen som vet?)

Skrevet

Nei, det er ingen god grunn. Men du kunne kanskje fått sykemelding de ukene du egentlig ikke hadde permisjon. Du hadde ikke permisjon når du fødte, og kunne ikke komme på jobb pga. en helsemessig årsak, dermed skulle en tro du kunne få en sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...