Gå til innhold

Kjøpe bryståumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 mndsom fullammes, amminga går greit, men lurer på om jeg bør kjøpe pumpe og begynne å gi henne fra flaske for å venne henne til dette. Eller er det bare bortkastet? Har ingen planer om å være mye borte fra henne så det har ikke noe med det å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1.gangsmor, med en sønn på 8mnd. Alle fortalte meg at jeg MÅÅÅÅTTE ha pumpe, og for guds skyld pumpe mye melk. Uerfaren som jeg var, og selv om jeg slet med Reynalds og såre brystvorter, sto jeg opp på natten og pumpet. Kun da jeg hadde ekstra melk, men følte meg så dum som ikke kunne pumpe pådagen.

Melken holder seg 3mnd i fryser, 6mnd hvis du ikke har en som avtiner seg selv. Jepp, jeg hadde fryseren full av melk, og nå rensker jeg opp hver måned med for gammel melk. Har rett og slett aldri brukt melken: ALDRI! Den tusenlappen pumpen kostet, og de begerene kostet og ikke minst frustrasjonen rundt pumpingen.

Jeg hadde aldri kjøpt pumpen, hvis jeg skulle velge en gang til.

Skrevet

Dropp hele pumpa du, jeg trodde også at jeg måtte alt det der og har aldri klart å få min til å drikke melk fra noe annet sted enn puppen, så den pumpinga det ble bare masse stress og tårer, melk som jeg slet som en gal for å pumpe ut og så bare sto den og ble sur, og penger ut av vinduet... Hvis du er der, så trenger jo ikke barnet ditt å ta flaske. Min tok aldri tåteflaske, og det har gått helt fint. Dessuten, dersom noe skulle skje en dag og barnet ditt "MÅ" få mat via flaske så finner de ut av det når de blir sultne nok :-) Flaske kan dessuten forvirre noen barn.

Skrevet

Pumpe eller ikke pumpe flaske eller ei, det er helt klart en smakssak som hver og en må vurdere ut i fra personlig synespunkt.

Personlig er jeg for å ha et lite pumpet lager i frysen, men det fornyes hele tiden, slik at de 1-2 literene som står der er ¨ferske¨ Tulla her får ofte et flaskemåltid om kvelden, ikke fordi det er nødvendig, men da kan resten av familien bidra med mating. I går var det 6 åringen sin tur, og det var stas. Fint for far å kunne gjøre noe som ellers er forbeholdt mor. Når det gjelder pumping, så er dette en sak om kommer med litt øvelse, viktig å ikke stresse, da skjer lite...... Raynaulds fenomen og sårhet er ikke noe hinder for å pumpe.(sliter med begge deler)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...