Gå til innhold

Er redd for å ta feil avgjørelse...noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to nydelige barn, og jeg har passert min ungdom. Skal vi ha flere barn bør det skje snart. Har alltid ønsket meg tre. Var også hos en synsk dame for mange år siden som sa jeg kom til å få 2 eller 3 barn. Har tenkt litt på hva dette skulle bety. Så hun vår usikkerhet, eller kommer jeg til å miste et barn...

Føler at 2 er nok med tanke på flere ting: Oppfølging, parforholdet trenger kjærstetid, mer fritid etc....MEN klarer ikke helt å slippe tanken på et lite menneske til i familien vår.....Er redd for å angre den dagen det er for sent. Men så er det også noe med å slå seg til ro med en avgjørelse...

Noen som har noen refleksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i hvertfall ikke bryd meg om hva en synsk dame en gang hadde sagt. De fleste får jo 2 eller3 barn, så god mulighet til treffe der ja.

Skrevet

Hva du ønsker og bør gjøre er det ingen andre enn deg som kan vare på. Men deter jo en til som har en stemme her, hva mener mannen din?

Hva en spådame eventuelt har sagt en gang har vel ingenting å si, de fleste "spår" 2-3 barn da dette faktisk er normalen..

Skrevet

Kjenner meg igjen i tankegangen din. Har hatt det på samme måte, er nå gravid med nr 3.

Jeg tenkte som så at man kan angre på at man ikke fikk en til, men en angrer aldri på den man har fått:-)

Klart det blir mer slitsomt med 3 enn med to, men jeg tror det kommer til å gå kjempebra. Den tøffeste tiden blir nok babytiden. Vi gleder oss masse!

Morro å høre hva de me 3 barn merner?

Skrevet

Ut i fra det du skriver sá virker det faktisk som om du har lyst til á próve til igjen :o)

Sá jeg synes faktisk at du skal ta den avgjórelsen á próve á fá et barn til.

Synske kan oxo ta feil. Dessuten sa hun jo at du kom til á fá 2 ELLER 3 barn - med andre ord, da kan du jo fá ditt tredje uten at du trenger á bekymre deg for om du kan miste ett. 2, som hun sá, er jo det du fár hvis du tar avgjórelsen om ikke á fá flere....... Det den synske sa kan tolkes pá mange máter...

Det viktigste er hva du og din mann vil, og fóler dere for á fá et til sá synes jeg dere skal gjóre det. Barnet vokser opp, og dere vil jo fá tid igjen til dere som par. Det med fritid forstod jeg ikke helt, da barna tross alt er en del av deg og din familie og ikke en jobb - selv om det av og til kan vaere ganske sá arbeidsomt.... hehehe....

Skrevet

Nei er jo seff ikke avgjørende for vårt valg. Hun kallte det også veiledning, og alt er jo opp til oss. Er jo helt fantastisk å få barn, men er redd for å ikke ha nok å gi til alle barna. Ingen andre som tenker som meg??

Skrevet

Jeg og mannen min tenker det samme om dette. Eller veldig usikker på avgjørelsen. Hadde vi bodd på et mindre sted med familie i nærheten, hadde vi nok fått en til....

Skrevet

Jeg føler at dette har du gått å tenkt på en stund..

Så jeg synes dere skal få et barn til jeg!! Dere kommer til å få såå mange gleder! Å når det lille nurke ligger i armene så kommer du til å tenke.."herre.. hvorfor vurderte jeg dette i det hele tatt?"

Men du må jo diskutere saken med din sambo å høre med han hvilken mening han har om saken! Å dere er jo to om barna! Jeg skjønte heller ikke hva du mente med fritid..du har vel ikke mer fritid med 2 som 3? Har du det da?

Skrevet

He he med fritid tenker jeg mer på den intense småbarnsperioden, med hyppig amming og nattevåk...Men selvfølelig er ikke det avgjørende for vårt valg:)

Skrevet

Den småbarnsperioden med amming og nattevåk er bare en liten smule!! Tenk på alle de årene du har igjen å leve! Da er dette ingenting!

Hehehe=)

Skrevet

Jeg og min kone har mange barn. Vår minst er 15 mnd, og nestmann snart 9 år, altså nesten 8 års mellomrom. For å si det enkelt, det er HÆRLIG! Hun har så mange storsøsksen som tar seg av henne og vil passe henne ofte. Hun er et stort smil hele dagen og det er jeg sikker på har mye med sine flinke storesøsken. Jeg og min kone får masse kjærlighetstid sammen, da de store kan passe henne "når som helst". Ikke tvil i det heletatt. Føler at vi nå (med tanke på vår alder og hennes storesøsken) får vi mer tid til å nyte det hele. Litt vanskelig å forklare, må bare oppleves :-)

Skrevet

Snu på det: Hvis du hadde fått et barn til, med alt det slit og ansvar barn med fører...så hadde du aldri angret det uansett? Føler du at dere klarer et barn til så hvorfor ikke. Jeg har 3 barn...men vet at skulle det skje at jeg ble gravid igjen så hadde det barnet også vært like velkomment som de 3 jeg allerede har. Får dere et tredje barn så vil det bli utenkelig å tenke seg til å ikke ha had det barnet. Tror fler angrer på de barna de ikke fikk sånn sett..

Skrevet

Er helt overbevist om at jeg aldri kommer til å angre å ha fått et barn til. Men nå er vi i en situasjon der vi kan ta et valg.

Er så redd for å ikke "se" barna mine nok. Vite hva som røre seg i tankene og livene dems. Følge opp skole og aktiviteter. Ha alenetid med en og en. Dette må jo bli vanskeligere med flere barn, eller!?

Dere som har flere barn, føler dere at dere får nok tid med hvert enkelt barn? Og jobber dere fulltid?

Takk til alle som har svart meg forresten!! Det setter jeg pris på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...